[linux-sohbet] Re: Turkce Dagitim

---------

From: Yüksel ÖZCAN (yukselozcan@celiknet.com)
Date: Thu 04 Mar 2004 - 05:46:44 EST

    Herkese selam, ;-) yine bol tartismali bir gun olacaga benziyor

> [...]
    > ruh halinin olustugunu
    >
    > hala burada bulunan ve bu stratejileri gelistiren sahislarina
    > sormalisiniz.
    >
    > Bunlari o yada bu sekilde olmus olabilir. Sonucta bir tercihtir.
    > Ve acik duzen buna izin verir.
    >
    > Ancak bunlarin mimarlarinin burada kendilerini
    > "Turk Acik Sistem kullanicisinin kurtaricisi ve medari-iftihari"
    > konumunda gostermeye calismasi ayri bir komedidir. Ayrica
    > yurumekte olan baska projelerinde kisilerin kendi kontrolundeymis
    > gibi gosterilmeye calisilmasida ayni zihniyetin urunudur.

    YO: Ben kendi halinde pengueni gercekten seven bir kullaniciyim ve yapmaya
    calistigim GNU/Linux'un yayilmasina kendimce katkida bulunmak.

    > Tarih bilmeden kimin kime nasil destek verebilecegini
    > veya vermeyecegini anlayamaz, yorumlayamaz ve fikir
    > uretemezsiniz.

    Gorkem, geribildirim yapanlarin dogru yada yanlis kisiler olmasi artik pek
    te umurumda degil. Ben sadece kendimi bir an icin GL A.S. nin yerine koydum
    ve soyle bir dusunuyorum. GL'nin bir sirket olmasi, ve onlarin ticari
    basari/basarisizliginin bu listeleri hic ilgilendirmedigini, bu konularin
    kurumlarin hassas noktalari olmasi acisindan bu isi kurcalayanlarin da ciddi
    tazminat davalari ile karsi karsiya kalabilecegini dusunuyorum, cunku
    elestirilen bir sahis degil, ticari bir firmanin tescilli bir urunu.
    Muhasebecinin sonuna gelince; oyle bir sey olmayacak ;-) yola GPL ile
    ciktik GPL devam ediyoruz. ve fazla dusunmeden diyorum ki su an itibari ile
    Linux altindaki en iyi GPL muhasebe programi "muhasebeci" dir. Oyle kalmaya
    da devam edecek. Logo, mikro, eta kapali kodlu olarak cikarabilirler.
    Muhtemelen Logo bunu bu yil yapacak. Eylul gibi ilk linux surumleri
    cikacak(IBM ile niye anlastilar ??) Onlarla bile di$e di$ rekabete haziriz.
    Yapabileceklerimizin en iyisini yapicaz. Dunku onca tartismadan sonra biraz
    moralim bozuldu, ama bu projeyi olumsuz etkilemeyecek. Hatta yapilan
    tartismalara da cevap vermesi acisindan daha cok sey yapmaya karar verdim,
    ki gelecekte bir daha bu turden tartismalar baslarsa en azindan "muhasebeci"
    nin ornek gosterilip tartismalarin baslarken kesilmesini umacagim. Teknik
    olarak Linux'la ilgili cok sey bilmeme ragmen kullanisli bir muhasebe
    programi yazabilecegimizi dusunuyorum. Bu su anda gercekten buyuk bir eksik.
    Ben kendimi kurtarici olarak gormuyorum, olamam zaten, ama belki yayilmasina
    biraz katki saglayabilirim. 5 yil sonra da bu proje devam ediyor olacak, ve
    yine GPL olacak, bundan emin olabilirsiniz. Tartismalara geline, niye hala
    tartismalar devam ediyor ki. Bu kadar laftan sonra sonucu gormek istiyorum.
    Birde tartismalar niye basladi?? uludag projesinden birileri fikir mi sordu,
    sormadi, e biz neyi tartisiyoruz o zaman?? Tubitak destekli bir proje iste,
    ayrilan bir kaynakla birseyler yapilacak, neguzel iste, birileri penguen
    icin kaynak ayirip biseyler uretecek, yillar once olmasi gereken bir "ruya"
    gerceklesiyor. Tartismalari uzatmaya hic gerek yok. Ben uludag'dan
    umutluyum. Kimsenin bir fikir sordugu yok, durduk yere birseylere comak
    sokuldu dunden beri. bu ise son vermenin zamani sizce gelmedi mi? Eger
    birileri birseylere yardim etmek istiyorsa "muhasebeci" nin kodlarini
    inceleyerek ise basliyabilir, ceviri yapabilir, kendi projelerini
    gelistirebilir. Ama ne olur bunlari yaparken biraz daha gurultusuz bir
    ortamda yapalim, olur mu.

    Yuksel OZCAN
    http://muhasebeci.sf.net (Her isyerine bir Linux bir de muhasebeci lazim)

    klayiniz</a>