[linux-sohbet] Re: Turkce Dagitim

---------

From: S.Çağlar ONUR (caglar.onur@tubitak.gov.tr)
Date: Wed 03 Mar 2004 - 15:13:01 EST

    Selamlar;

    Özellikle kimsenin mail'ını reply etmeden yazıyorumki şahsi cvp olarak algılanmasın.

    Genel olarak konunun ne olduğunu nereden çıktığını anlamayan uykusuz bir
    gün geçirmiş ve eblek eblek ekrana bakan biri olarak yazıyorum bu bir.

    İki ULUDAĞ projesi, başarılı olsun yada olmasın, bu listedekiler hatta
    ve hatta bu ülkdede linux kullanan herkes istemese bile GERÇEKLEŞECEK
    bir proje. Çünkü ortada UEKAE gibi bir birim, Devlet Güvenliği gibi bir
    konu ve Bu bölüme özel bir işletim sistemi gerekliliği durumu var. UEKAE
    ve ULUDAĞ takımı masaüstü ve son kullanıcı için Türkçe bir linux
    dağıtımı yaparak doğru mu yapıyor o tartışılabilir ama kimse çıkıpta bu
    para benim cebimden, ödediğim vergiden çıkıyor diye ahkam kesmesin. Yok
    eğer kesecekseniz bana ( en azından kendi adıma ) mantıklı birde
    açıklama yapınki anlayayım.

    Üç Ama neyi anlıyorum biliyor musunuz? Bugün m$'e herhangi bir kurum,
    kuruluş, ticari firma hatta ev kullanıcıları 100.000$-200.000$ v.s gibi
    paralar öderken bu cebinizden çıkmayan paralar, konu neden böyle birşey
    olunca bir anda cebinizden çıkmaya başladı ya? Asıl o zaman bu paralar
    çıkmıyor mu cebinizden?

    Bugün turkuaz diye bir oluşum olmasaydı Gelecek Linux olmayacaktı, belki
    o olmasaydı ULUDAĞ projesi başlamayacaktı ileridede bunlar olmadığı için
    belki başka şeyler olmayacak. Ama nolur ya bırakın birileri bişeyler
    yapsın, iyi yada kötü, doğru yada yanlış, ama tüketen değil üreten olma
    zamanımız geldi artık buda kaçarsa vay halimize. Muhasebe programıda
    yazsın, işletim sistemide, oyunda, virüste ama birileri bişeyler yapsın.
    Hiçbişey yapmadan ahkam kesmeyelim ( aynen benim şu an yaptığım gibi )

    Biz bunları tartışıp birbirimizi kırıp, küstürürken kazanan biz
    olmuyoruz arkadaşlar. Eğri oturup, doğru düşünmek lazım!

    Not: Kimse yanlış anlamasın ne bişey savunuyorum ne de bişey ima
    ediyorum! Gene tartışmalar alevlendi kırıcı noktalara çatallaşmalara
    geldi, arada bende fikrimi söylemek istedim. Dayanamadım yane :)

    --
    S.Çağlar Onur <caglar.onur@tubitak.gov.tr>
    Türkiye Bilimsel ve Teknik Araştırma Kurumu

    linux-sohbet listesinden cikmak  ve tum listeci islemleri icin