[linux-sohbet] Re: Turkce Dagitim

---------

From: yalcin kolukisa (yalcink01@yahoo.com)
Date: Wed 03 Mar 2004 - 12:28:03 EST

    selam

    Bugün oldukça bereketli geçiyor :) Baştan peşinen
    belirteyim ki şu ana kadar ki tartışmaların sidik
    yarışı değil, fikir telakkisi olduğunu düşünüyorum.
    Her zaman için siyahın ve beyazın olduğu gibi ortaya
    konmasından yanayımdır. BBG şakanızı bir yana koyup,
    N.B.Bugüner'in anlattığı şeyin bence oldukça önemli
    olduğunu belirtmek isterim. Aradan yıllar geçtikten
    sonra "bakın ben size demiştim" tarzı söylemler
    yerine, testi su yolunda kırılmadan önce kendimce
    uyarıyı görev bilirim. Ben bu projeye önem veriyorum.
    İspanya'da, Çİnde, kore'de GNU/Linux sistemleri yerel
    şartlara göre özelleştirilip yeni bir yapıya
    kavuşturulurken, benim ülkemde de bu tür bir çalışma
    olması beni mutlu ediyor. Sosyalist düşünce tarzına
    yakın olmakla birlike, globalizmin şu an için ütopik
    bir düşünce olduğunu, bu nedenle ülke bazlı
    çalışmaların hem ekonomik hem de bilgi teknolojisi
    açısından son derece önemli olduğunu düşünmekteyim.
    Bakın elin Almanı zaten yapmış, biz yapıp ne yapacağız
    tarzı yaklaşımından hiç hazzetmem. Bu tarzdaki
    insanlardan da hazzetmem. Bilgi birikimi sağlamak ve
    bir olayın gelişim sürecinin yerel şartlar altında
    test edilmesi son derece önemli mevzulardır.

    Konunun buraya taşınmasının sebebi; projeyi
    küçümsemek, proje içindeki insanları aşağılamak veya
    kimsenin aşağılık duygusunu tatmin etmek değildir.
    N.B.Bugüner bir şey ifade etti ve bunun sonucu olarak
    bu projeye gülen gözlerle bakan birinin gözlerindeki
    ışık söndü. Bu sizce önemsiz bir konu olabilir ama bir
    + bir = iki eder ve bu toplam devam eder. Sonuçta
    ortada kalan şey proje olur. Madem ki bu proje Tübitak
    destekli ve parası benim+sizin cebinizden çıkıyor, bu
    projenin devamlılığı beni birinci dereceden
    ilğilendirmekdir. Ve ben cidden merak ediyorum. Acaba
    bu olayın aslını açıklamak kime ne gibi zarar verir?
    En kötü ihtimal, ismi geçen hanımefendi adına bir özür
    iletisi geçilir ve olay tatlıya bağlanır. Veya olayın
    aslının bu şekilde olmadığı belirtilir.

    Halkla ilişkiler nedense Özgür Yazılım içinde
    genellikle göz ardı edilmekte. Siz kendinizi bize
    doğru düzgün tanıtamaz ve anlatamazsanız, bizden sizi
    anlamanızı nasıl bekleyeceksiniz. Dost acı söyler
    diyerek, derdimin kimseyi korumak ya da kötülemek
    değil, proje içinde yanlış yapıldığını düşündüğüm bir
    noktayı düzeltmek olduğunu tekrar hatırlatmak isterim.

    Müsadenizle bu konu hakkında küçük bir tavsiye:
    http://www.tldp.org/LDP/Linux-Media-Guide/html/index.html

    saygılarımla,

    Yalçın