[linux-sohbet] Re: Qsim=20benzerli=F0i?=

---------

From: Volkan YILDIRIM (volkan.yildirim@ankarapatent.com)
Date: Wed 21 Jan 2004 - 07:53:54 EST

    > bazi kaliplardan kurtulmami onerirken, kendiniz baska bazi kaliplara=20
    > kendinizi fazla kaptirmis, bu yuzden bu kaliplarin yavas yavas=20
    > yikilmasini kabullenemiyor olabilir misiniz?

    Evet olabilirim :) Microsoft un actigi her davadan=20
    komisyon aliyoruz :) bu konuyu uzatmazsan sanada para veririz :))

    > Bununla birlikte, hala, hatta verdiginiz bilgiler isiginda daha da=20
    > fazla, MS'un pimapen ureticisine dava acabilmesinin olasi oldugunu=20
    > dusunuyorum.

    Demekki ya ben bilgi verememisim ya da siz yanlis anlamissiniz.
    Baska bi aciklama yapmak istemiyorum. Ama anlamaniz gereken bisey var.
    ------ Bu sizin uzmanlik alaniniz degil. Bilmediginiz konularda fantazi
    yapabilirsiniz
    fakat ahkam kesemezsiniz. Baskalarina bu boyle olacak bu boyledir bunu
    boyle yapin
    falan diye Tavsiyelerde bulunamazsiniz. Yani bulunursunuz fakat bu
    konularda
    Uzman olmadiginizi hic bir tecrubeniz olmadigini goruslerinizin yalniz=20
    kendinizi bagladigini bastan soylemeniz gerekir.----

    Ben gene belki merak eden liste uyeleri vardir diyerek=20
    sorularinizi cevaplayayim..
    -=3Dbildigim kadariyla tabi..=3D-

    > Peki Mike Rove degil, Mike Zove adli bir adam, pimapen uretip,=20
    > markas=FDn=FDn ad=FDna Mike Zove Windows diyebilir mi? Diyemez mi?=20

    Eger daha once tescil edilmemisse ve diger kistaslari da=20
    (bende bilmiyorum acikcasi hepsini) karsiliyorsa sanirim diyebilir.
    Ama hukuk konulari yorum isteyen konulardir biz bilgisayarci olarak
    1 ve 0 lara bakiyoruz fazla analitik dusunuyoruz. Yani ben diyebilir=20
    Benziyor desem de kimisi diyemez diyebilir. Ve cok iyi bir avukat konuyu
    Netlestirip boyle bir marka tescilini engelleyebilir belkide.

    Burada konu "Mike Zove windows" ile "microsoft windows"=20
    Arasindaki fonetik benzerliktir, karistirilma ihtimalidir.=20
    Siz karistiriyormusunuz ?=20
    Son kullanici tuketici bunlari karistiriyor mu ?

    Ben yorum yapacak kapasitede degilim
    Benim baktigim kadariyla bilinen fonetik Soundex algoritmasi=20
    Birisi icin m221 digeri m262 veriyor.=20
    Yani bilgisayarima gore fonetik olarak benzemiyor.

    > mzwindows.com diye web sitesi acsa MS dava eder mi edemez mi? Bana son

    > derecede edebilir gibi geliyor.

    Burada da yorum sozkonusu olmakla birlikte alan adi davalarina wipo yani

    Dunya fikri haklar orgutu bakiyor. Orneklerine bakabilirsiniz.
    Fakat genel olarak bu tip davalarda 3 kistas gozonunde bulunuyor.
    1) dava edenin dava konusu alan adina benzer marka tescili olmasi
    2) davalinin alan adi ile hic bir mantiksal iliskisi olmamasi=20
    (adi soyadi olmamasi da dahil)
    3) davalinin kotu niyet (bad faith) ile alan adini tescil ettirmis
    olmasi
    Yani dava edenden para istemesi v.s.=20
    Bu uc kistasta gerceklesmis ise alan adi transferi gerceklesiyor.

    http://www.wipo.int adresinden daha fazla bilgi alabilir,
    Verilen kararlar hakkinda butun ayrintilara ulasabilirsiniz.

    Fakat wipo degil de Kanada mahkemelerinde acilan davalardan ve=20
    Oralarin kanunlarindan haberim yok.

    Yasasin OZGUR yazilim, yasasin ozgurluk olaylarina gelince
    Bizde burda ofisimizde Linux kullaniyoruz, cokca GPL yazilimlar
    kullaniyoruz fakat
    bu sekilde tepkiler gelince gercekten ben sahsen irrite oluyorum.
    midem bulaniyor.=20

    Birakin isteyen istedigini kullansin. Gelistirdiginiz yazilimi=20
    GPL lisanslayarak dagitma hakkiniz oldugu gibi baskalarininda Ozel
    Lisanslar ile pazarlama hakki vardir. Bunu artik anlamaniz gerekiyor.
    Globalizm Anarsizm yasasin ozgurluk kahrolsun tekelci sirketler
    propagandasinin
    Yeri de bence bu liste degil (tabi buna liste yoneticileri karar
    vermeli)

    Surekliligi saglayabilmek bir sirketin dogasinda vardir. Sirketlerin
    varolus nedeni
    Kar etmektir. Siz aaa cok ayip kar etmek icin yapiyor bunu diye suclama
    yapamazsiniz.
    Komik olur.cunku sistemin dogasidir bu. Sizin ozgur yazilim kullanmaniz
    kadar
    Baskalarininda k=F6le :) yazilim kullanma ve kullandirmaya calisma hakki
    vardir=20
    (Tabi rekabet kurallari cercevesinde ki burada tekelin hickimse=20
    icin iyi bisey olmadigini soylemeye calisiyorum).=20

    ** Bu arada eger listedeki diger uyelere konu cekici gelmiyorsa=20
    veya yazdiklarim listenin amacinin disina cikiyorsa uzatmayabilirim.
    Buranin biraz sohbet listesi olmasina guvenerek gereksiz konulara girmis
    Olabilirim.=20
    **

    Saygilar

    Ozer Tayiz.