[linux-sohbet] Re: Acik kod yazan,proje gelistiren arkadaslar

From: Yüksel ÖZCAN (yuksel@linux-sevenler.org)
Date: Fri 20 Aug 2004 - 02:08:49 EEST

Selamlar,

> Dunya
> pazarini biraktim, Turkiye pazarinda muhasebe
> haricinde bir TURK yazilimi var mi Enver Bey?
> 1 Oyun, 1 Network programi, 1 Firewall, 1 Antivirus, 1
> er tane ornek verebilir misiniz?
www.linuxprogramlama.com adresinde bi kaç uygulama var, ayrıca kendi
adıma konusuyorum; turkiyede en cok kullanılan programlar muhasebe
programlaridir, ve Linux'un bu konuda gercekten cok ciddi bir eksigi
var, Bu eksik global captadir, sadece ulkemizin eksigi degildir. Diger
taraftan konuya yaklasim tarziniz hic ho$ degil, sanki MS-turkiye
tarafindan GPL yazilim gelistirenlerin heveslerini kacirmak icin atilan
bi kac mail gibime geliyor. Acikca diyorsunuz ki, siz belese kod yazin,
ba$kalari bu kodu kullansin, kullanabilene helal olsun derim ben :)
Birakin isteyen istedigini yazssin. Sizin demek istediginiz $ey sanirim
birileri GPL gelistiricilere finansal kaynak saglasin, 3 - 5 programci
tutup sektorun eksiklerini giderelim, kisaca bu mudur? Peki bunun
olmadigini nerden biliyorsunuz? Bu tamamiyle proje geli$tirenlerin
kontrolundeki bir$eydir. Donelim muhasebe programlarina; biliyormusunuz
ki halen daha turkiye sartlarina uygun Linux Altinda calisan tam
tesekkullu muhasebe programlari olmadigindan Linux kobi'lerde
serverlardan ve bi kac sekreterin pc'sinden oteye gidemiyor? Sizin
buralara mail atmaniza sebep olan kavram ciddi soyluyorum muhasebe
programlariyla kendiliginden yok olacak. GNU muhasebe programlari
kobilere girmeye basladigi anda piyasada Linux finansal acidan gozle
gorulur bir $ekilde canlanacak. $irketlere ne kadar cok GNU/Linux
sokarsak camiamiz finansal acidan o kadar rahatlayacak. Turkiyedeki
GNU/Linux camiasini finansal acidan rahatlatmak gerektigi kanaatindeyim,
bunun icin en ba$ta muhasebe programlarinin geli$mesi de bu durumda
oldukca mantikli. Kisa bir ornek verirsek, bir i$yerinde
depo-pazarlama-satinalma-uretim-muhasebe bolumlerinde kullanilan ortak
bir yazilim varsa o da office programi ve muhasebe programidir(KOBI'ler
icin). Sizin bahsettiginiz programlar neden yok? Kendi du$uncem; bir
programci GPL bir program geli$tirecegi zaman mevcut programlara bakar,
mevcut olan ihtiyaci goruyorsa yenisini yazmaya gerek yoktur, olandan
daha iyisini yazarim derse hay hay, buyursun, ama sizin talep ettiginiz
konularda hali hazirda bulunan mevcut programlarin ihtiyaclari yeterince
karsiladigi kanaatindeyim. Bu sureci ben de ya$adim, 2 yil kadar logo
vs.yi bekledim, belki linux versiyonu cikarirlar diye, ama halen daha bu
konuda bir calisma gormedim. Belki cebit'te goruruz :) Ho$cakalin

Yuksel OZCAN
http://muhasebeci.sf.net

http://liste.linux.org.tr/ adresini kullanabilirsiniz.