[linux-sohbet] Re: [linux-baslangic] Acik kod yazan,proje gelistiren arkadaslar

From: Turgay Okten (turgay5@yahoo.com)
Date: Thu 19 Aug 2004 - 16:14:36 EEST

Murat Bey;

> Ben konunun tartisilmasi ya da tartisilmamasi
> gerekli demek istemiyorum,
> zaten gordugunuz gibi attiginiz maile 3 kis icevap
> yazdi, bir tartisma ortami
> olustu bile.
Evet ilgilenen ve cevap veren arkadaslara tesekkur
ederim.

> Basit ve oz maddeler halinde fikirlerinizi aktarmaz,
> ve cozum onerilerinizi ortaya atmazsaniz daha cok
> kisiye cevap vereceksiniz diye tahmin ediyorum :)
> Eger konuyu
> basitlestirirseniz daha kaliteli geri bildirimler
> alabilirsiniz bence.

Evet maalesef biraz laf salatasi yaptigimin
farkindayim. Bunu da bu konudan cok rahatsiz olduguma
baglamanizi isterim.

Sozlerimi sadet baglaminda toparlamak gerekirse,

1-)Oncelikl olarak Turkiye'nin, kendi kendine
yazilimsal alanda tatmin edemediginin ortaya konmasi
ve bu ihtiyacin (Universitelerin kendi kendisinden
tutun, Askeriyeye, Bankalara ve diger kuruluslara
kadar) yurtdisindan karsilanmanin biraz da olsa
Bilisim konusunda etkili olan kisilerden
kaynaklandiginin belirlenmesi

2-)Bu konunun Bilimsel Cevrelerce az yada cok, goz
ardi edildigi ve bu konuda oncelikle piyasayi doyuran
bir Topluluk (ister kapali kod altinda olur, ister
acik kod altinda olur, ister firma bunyesinde olur,
ister kisiler bazinda olur, kaynaktan
bağımsız yerel bir guc) nasil
olusturulabilirin tartisilmasi

3-)Bu ifadelerin burada belirtme sebebim, Bilisim
sektorunde olan ve bir bilgi birikimini, bir grubu,
bir felsefeyi ifade eden Acik Kod Yazilimcilarinin bu
konuya sahip cikmasi, burada da illa Kapali Kod demek
degil. Oncelikle Turkiye'de kendi ihtiyaclarini
karsilayacak bir toplulugun oldugunun gosterilmesi.

Serdar Bey gibi; 'sizi tutan yok' , 'gidin yazin'
seklinde karsilanmasi bir umursamazligin ifadesidir
bence. Elimde olsa, bilgi birikimim ve ekonomik
yeterliligim olsa, ilk isim bir firma acar
(fizibilitesini cikartip hangi konuda yazilim
yazilcagina karar verip) bununla ilgili mühendisleri
alip ürün gelistirmeye baslamak olurdu. Ama su anda
elimde boyle bir gucum olmadigi icin durmak ve bu gucu
elinde bulunduran kisilerin bilincsizce harcamisini ve
boyle bir ihtiyacin karsilanamayip yurt disina
akitilmasi sizi bilmiyorum ama bana cok dokunuyor.

Dolayisiyla bu konulari iceren bir toplanti olur
gorusme olur, bu konuda yapilabileceklerin
konusuldugu, en azindan elinde bu gucu elinde
bulunduranlarin bu isi yapabileceklerini gostermek
gerekir.

Bunun Bilisim sektorune getirilerini konusmak icin cok
erken ama sektordeki hayati az cok tahmin
edebilirsiniz sanirim.

Saygilar