[linux-sohbet] Re: Acik kod yazan,proje gelistiren arkadaslar

From: Turgay Okten (turgay5@yahoo.com)
Date: Thu 19 Aug 2004 - 14:45:40 EEST

> Bence dusunceleriniz yanlis.
>
> Ayni seyi Richard M. Stallman, GPL lisansini
> gelecekteki ABD'nin yazilim
> sektorunu dusunerek bencillik yapmak suretiyle GNU
> projesi urunlerinin
> ABD disina cikarilmasini ve kullanilmasini
> yasaklayacak bicimde
> duzenlemis olsaydi, bugun kullandigimiz sisteme
> sahip olmayacaktik. Bir
> de bu acidan bakmanizi dilerdim.

Enver Bey; ben GPL lisansi altinda kod yazilmasin,
dunyada acik kodlu yazilim durdurulsun demiyorum.
Ayrica keske bugunku yaptigim sisteme sahip olmasaydim
diyebilirim. Boylelikle su an teknoloji devrimini
yapmis ulkelere yetismem daha kolay olurdu. Cunku
herseyi yazmak, gelistirmek dolayisiyla kendi evinin
mimari olmus olacaktim. Neyse bu baska bir konu icin.

Siz Dunya perspektifinden baktiginiz icin bu sekilde
goruyorsunuz. Yalniz Turkiye piyasasinda kullanilan
urunlere bir goz atar misiniz? Bir adet TURK yazilimi
var mi? Muhasebe programlari haric. GPL felsefesi
devam etsin, hem de olabildigi kadariyla, ama her ulke
vatandasi gibi oncelikle Turkiye'nin durumunu dusunmek
hepimiz icin mecburiyet. Siz ne kadar da umurumda
degil desenizde, ben de Vatan Sever filmindeki gibi
one cikiyor gibi olsam da, bu bir gercektir. Asistan
arkadaslarin universitelerde acik kodlu yazilimlarla
ugrastigini az cok herkes biliyor zaten.

Benim bahsettigim konu, Turkiyenin yurtdisina kurumlar
araciligiyla senede milyar dolara yakin teknolojik
olarak bagimliligi. Bu bagimlilik donanim konusunda
söz konusu zaten, ama yazilim konusunda bunun onune
geçmek, ülkeler muvazenesinde aranın daha da
açılmasını önlemek şu an icin
elimizde. Cunku onlar da çok ilerlemis gozukmuyorlar.
Ama bir yer yaristan kopma ihtimali var ve benim bu
konudaki cagrim, daha demin de belirttiginiz gibi
asistanlar ve universite cevresi yani amiyane tabirle
beyinler acik kodlu yazilima odaklanmis durumdalar.
Bitirme projesi olarak ogrenciler proje goturdukleri
zaman, bu proje piyasaya hitap ediyor diye geri
ceviriliyor. Bu ne demektir? Universiteler piyasanin
ihtiyacini karsilamaya bakmalidir oncelikle. Dunya
pazarini biraktim, Turkiye pazarinda muhasebe
haricinde bir TURK yazilimi var mi Enver Bey?
1 Oyun, 1 Network programi, 1 Firewall, 1 Antivirus, 1
er tane ornek verebilir misiniz?
Tabi buna da umrumda degil diyebilirsiniz, ama
umurunuzda olmayan seyler gelecekte karsimiza ciktigi
zaman kacis yolumuz olmayacak.

Dolayisiyla, yine amiyane tabirle olucak kusura
bakmayin, bugunun beyinleri olarak, bir an evvel
Ticari yazilimlar yani PARASAL kaygisi olan, hedefi
FINANSAL ve EKONOMIK getirisi olan adimlar atilmasi
gerekiyor.

Saygilar