[linux-sohbet] Re: Acik kod yazan,proje gelistiren arkadaslar

From: Turgay Okten (turgay5@yahoo.com)
Date: Fri 20 Aug 2004 - 09:21:33 EEST

Gunaydin

> Diger taraftan konuya yaklasim tarziniz hic ho$
> degil,sanki MS-turkiye tarafindan GPL yazilim
> gelistirenlerin heveslerini kacirmak icin atilan
> bi kac mail gibime geliyor.

Benim burada ifade etmeye calistigim fikirler, ilk
mailimde de bahsettigim gibi tamamen bana ait.
MS-Turkiye ile ilgili hicbir baglantisi yok, ayrica
onlardan olacak bisey de yok, o ayri bir mesele.
Kimsenin hevesini kirmak gibi bir dusuncem yok,
aksine, yola cikis sebeplerinin dunya uzerinde su anda
yurutulen bu hareketin devami icin degil, ilk olarak
Turkiye'nin su anki durumuna yoneltmeleri gerektigini
ifade ettim. Turkiye'nin ihtiyaclari giderildikten
sonra isteyen istedigi baslik altinda Acik Kod
gelistirsin, hatta istiyorlarsa Turkiye'nin ihtiyacini
gideris tarzlarini Dunya ile paylassin.

> Acikca diyorsunuz ki, siz belese kod yazin,
> ba$kalari bu kodu kullansin, kullanabilene helal
> olsun derim ben :)
Evet helal etmekten baska bir care yok zaten:)

> Birakin isteyen istedigini yazssin. Sizin demek
> istediginiz $ey sanirim
> birileri GPL gelistiricilere finansal kaynak
> saglasin, 3 - 5 programci
> tutup sektorun eksiklerini giderelim, kisaca bu
> mudur? Peki bunun
> olmadigini nerden biliyorsunuz?

Bunu bilmek icin alim olmasi gerekmiyor insanin.
Piyasada kullanilan programlara bir goz gezdirirseniz,
diger mailimde de bahsettigim gibi muhasebe
programlarindan baska Turkiyede yazilan ve yaygin
kullanilan programlar yok maalesef, sizin bildiginiz,
gordugunuz, yaygin sekilde kullanilan ornegin bir
network, firewall, antivirus utility varsa linkini
yollarsaniz cok sevinirim.

> Bu tamamiyle proje
> geli$tirenlerin
> kontrolundeki bir$eydir.

Kesinlikle. Benim onerdigim sey de bu,oncelikli
olarak, programcilar olarak bu ihtiyacin gorulmesi ve
buna yonelik biraz beyin firtinasi yapilmasi.

> GNU muhasebe programlari
> kobilere girmeye basladigi anda piyasada Linux
> finansal acidan gozle
> gorulur bir $ekilde canlanacak. $irketlere ne kadar
> cok GNU/Linux
> sokarsak camiamiz finansal acidan o kadar
> rahatlayacak.

Ayni dusuncedeyim, yalniz sunu eklemek isterim,
onumuzde ne kadarlik bir surec var?

> Turkiyedeki GNU/Linux camiasini finansal acidan
> rahatlatmak gerektigi kanaatindeyim,

Bu noktada size kesinlikle katiliyorum. Yalniz su
varki, 'GNU' basligi altinda hak verirsiniz ki Turkiye
gibi milyonlarca vasitasi olupta Tofas haric hicbir
yerli arabasi olmayan bir ulkede, kendi yazilimimizi
gelistirelim ve bunu acik kod ile gelistirelim dendigi
zaman, parasal korkulardan arindirilmis bir yaklasim
ne kadar olabilir, benim suphelerim var.

> bunun icin en ba$ta muhasebe programlarinin
> geli$mesi de bu durumda
> oldukca mantikli.

Herkes bulundugu sektor icin ayni yaklasimda bulunuyor
diye dusunuyorum. Ben Guvenlik alaninda calistigim
icin, Network, Firewall, IDS, Antivirus uzerine
calisma yapilmasi gerektigini dusunuyorum. yalniz en
temelde bulustuktan sonra ortaya cikicak urunlerin
yelpazesinin genisligi hicbir zarar getirmez.

> Kendi du$uncem; bir
> programci GPL bir program geli$tirecegi zaman mevcut
> programlara bakar,
> mevcut olan ihtiyaci goruyorsa yenisini yazmaya
> gerek yoktur, olandan
> daha iyisini yazarim derse hay hay, buyursun, ama
> sizin talep ettiginiz
> konularda hali hazirda bulunan mevcut programlarin
> ihtiyaclari yeterince
> karsiladigi kanaatindeyim.

Ben ayni sekilde dusunmuyorum. Madem mevcut olan
yetiyor, su anda Enterprise olarak
nitelendirilebilecek firmalar neden hala bu
ihtiyaclarinin hepsini yurtdisindan karsiliyorlar?
Programicinin GPL program gelistirmeye yaklasiminin bu
sekilde olusuna karsi cikiyorum ben de zaten.
Turkiye'de su anki GPL yazilimlari ihtiyaci
karsilamamaktadir ve bu ihtiyaci az da olsa
karsilayabilecek, doyurabilecek yetenekte kisiler buna
yonelmiyor cunku o alanda zaten yazilmis yazilimlar
var.

Saygilar