[linux-sohbet] Re: Acik kod yazan,proje gelistiren arkadaslar

From: Turgay Okten (turgay5@yahoo.com)
Date: Thu 19 Aug 2004 - 15:32:53 EEST

Serdar Bey;

> Kabaca, millet GPL yapmasin, para kazansin da
ekonomiye katkida bulunsun gibi bir sey.

Kabaca boyle diyebilirsiniz. Ama nazikce, Turkiyede
yasayan ve bilgisayar sektöründe oldugumuzu dusunen
insanlar olarak bir fikir butunlugune varip yeni bir
yonelim yapalim cagrisinda bulunuyorum. Kendi
pastamizi kendimiz uretelim diyorum

> Bildigim kadariyla bu ulkede kapali kod yazilim
> uretmeyi engelleyen hic
> bir duzenleme yok. LOGO vs. gibi seylerde var hali
> hazirda. Uzatmadan,
> birileri kapali kodlu yazilim uretti de biz bayrak
> acip protesto mu
> ettik ?

Evet cok dogru soyluyorsunuz LOGO vs. var yani vs
kisminda Micro, ETA ve VEGA gibi bir elin parmagini
gecmiyecek kadar yazilim var. Halbuki piyasadaki
firmalar, bunlar BANKALAR, ASKERİYE, DEVLET
KURUMLARI, FABRİKALAR vs. bundan cok daha
fazlasina ihtiyac duymaktalar ve bu ihtiyac Bilisim
Sektörü diye isimlendirilmis ve icindekilerin tek
yaptiklari yurt disindan Yazilim ithal etmek ve
onlarin turkiyede yayginlasmasini saglamak olan
kisiler tarafindan tamamen göz ardi edilmekte ve
bunlarin otomatik olarak yurt disindaki kaynaklardan
cozüm aranmaktadir.

> [...]
> ciliz bir kac GPL
> kodlu proje disinda, ciddi sayilacak capta ve sayida
> herhangi bir GPL
> urun uretildi de benim mi haberim yok ? Elbette
> tonla guzel proje cikti,
> yapildi. Ama bugun herkesin her gun kullandigi
> olmazsa iyi olmaz denecek
> turden herhangi bir uygulama var mi TR.de yazilmis?
> Daha hatta kac tane
> GPL uygulama var ki TR de yazilmis ?
>
> Kisaca, zaten GPL yazilim ureten yok, ciddiye
> alinabilecek olcekte.
>
> Dahasi kimsenin kimseye kapali kodla niye yazdin

Yok cunku hem GPL hem de kapali kod olarak yapan yok.
Ayri ayri bircok proje sunuluyor ortada kaliyor. Benim
mailimi bos bant yeme gorebilirsiniz ama ortada izah
etmeye calistigim gercegi goz ardi etmemelisiniz.

Ben sadece boyle bir konu var ve bu tartisilsin ve
buna dogru bir yonelim olsun. Yani teknolojik yonden,
yazilim yonunden kendi kendinin ihtiyacini karsilayan
bir Turkiye olsun diyorum. Bunu GPL cilere diyorum
cunku GPL cilerden, Linuxculardan baska bu konuyla
ilgilenecek bir kitle yok. Bu kitlenin haricindeki
kisiler zaten oldugu haliyle memnun, en kolayina
geldigi sekliyle yasayan ve gelecegi dusunmeyen
kisiler olarak goruyorum.

Saygilar