[linux-sohbet] Re: Acik kod yazan,proje gelistiren arkadaslar

From: Serdar KOYLU (serdar@uludag.org.tr)
Date: Thu 19 Aug 2004 - 15:22:14 EEST

Selamlar..

> Benim bahsettigim konu, Turkiyenin yurtdisina kurumlar
> araciligiyla senede milyar dolara yakin teknolojik
> olarak bagimliligi. Bu bagimlilik donanim konusunda
> sz konusu zaten, ama yazilim konusunda bunun onune
> gemek, lkeler muvazenesinde aranın daha da
> aılmasını nlemek şu an icin
> elimizde. Cunku onlar da ok ilerlemis gozukmuyorlar.
> Ama bir yer yaristan kopma ihtimali var ve benim bu
> konudaki cagrim, daha demin de belirttiginiz gibi
> asistanlar ve universite cevresi yani amiyane tabirle
> beyinler acik kodlu yazilima odaklanmis durumdalar.
> [...]

Biraz garip bir anlam cikardim. ekmek yok pasta yesinler gibi filan bir
mevzu anlasiliyor yazdiklarinizdan. Kabaca, millet GPL yapmasin, para
kazansin da ekonomiye katkida bulunsun gibi bir sey.

Bildigim kadariyla bu ulkede kapali kod yazilim uretmeyi engelleyen hic
bir duzenleme yok. LOGO vs. gibi seylerde var hali hazirda. Uzatmadan,
birileri kapali kodlu yazilim uretti de biz bayrak acip protesto mu
ettik ?

Diger yanda "GPL kodlu urunler yazmayin" gibi bir durum var. Himm, benmi
baska dunyada yasiyorum acaba? Ne bileyim bu ulkede ciliz bir kac GPL
kodlu proje disinda, ciddi sayilacak capta ve sayida herhangi bir GPL
urun uretildi de benim mi haberim yok ? Elbette tonla guzel proje cikti,
yapildi. Ama bugun herkesin her gun kullandigi olmazsa iyi olmaz denecek
turden herhangi bir uygulama var mi TR.de yazilmis? Daha hatta kac tane
GPL uygulama var ki TR de yazilmis ?

Kisaca, zaten GPL yazilim ureten yok, ciddiye alinabilecek olcekte.

Dahasi kimsenin kimseye kapali kodla niye yazdin diye "Vurun kah..."
tribine girdigi de yok.

Eee, bu mesajin anlam ve onemi nedir ki ? Sizi boyle heyecana getiren
durtu nedir ki ?

Alirsiniz BSD kernelini, derler vs. yaparsiniz mesela bir firewall.
Satarsiniz tutturdugunuz rakama. Bu ayri bir konu, GPL olayi ayri bir
konu.

Bos ve luzumsuz bir mail olmus, tavsiyeleriniz. Gereksiz bant harcamak,
kota doldrumaktan baska bir anlam ifade etmiyor.

Saygi ve sevgiler..

http://liste.linux.org.tr/ adresini kullanabilirsiniz.