[linux-sohbet] Re: [linux-baslangic] Acik kod yazan,proje gelistiren arkadaslar

From: Turgay Okten (turgay5@yahoo.com)
Date: Thu 19 Aug 2004 - 15:21:16 EEST

> degerlendirebiliyorum cunku, e-postanizda kestigim
> bu kismina kadar tek yaptiginiz sey totoloji.
> Konkav soylemlerle kimseye fikirlerinizi
> aktaramazsiniz bence.

totoloji olduguna katilmiyorum. Fikir butunlugu olarak
bir donguye sokmak gibi birsey goremedim yazdiklarimda
ama tam bir tema olusturamamis olabilir.

Amacimi tekrar izah etmek istiyorum ve bunu neden
buraya actigimi belirtmek istiyorum.

Linux grubuna uye veya linuxcular sozuyle tabir
ettigimiz kisilerin, bir problem olarak gordugum 'Dis
kaynakli yazilima Turkiye'nin kaynaklarinin
aktarilmasi' fikrine 'Acik Kod' fikrine sahip
ciktiklari gibi sahip cikabilecekleri dusuncesiyle bu
konuyu actim.

> Peki nasil bir fikir birliginden bahsediyoruz?
> Hangi fikrin etrafinda birlik
> olusturacagiz? Ben yukardaki yazdiklarinizdan bu
> sorularin cevabini
> cikaramadim

Evet bir cikarim yapmamaktayim daha dogrusu
yapamamaktayim. Cunku bahsi gectigi gibi bu ekonomik
guc icin atilmis bir adim, yani kar ve gelir
beklentisi var. Acik Kod fikrinde oldugu gibi
kisilerin katkilariyla buyuyen bir yapi degil.Bir
kurumun yani arkasinda mali gucu olan bir tuzel
kisiligin bu konuya sahip cikmasi gerekiyor ilk
planda.

Panel duzenlenmesinin gerekliligini belirtmemin
arkasindaki sebepte bu. Yani Turkiye'nin teknolojik
yonden, yani software yonunden disariya bagimligi
kaldiginin fikrinin oncelikle bir ortaya konmasi. Bu
gercegin kisiler tarafindan kabullenilmesi. En
basitinden Microsoft ornegi olarak dusunurseniz. Sonuc
olarak Microsoft nasil bir dunya markasi olarak
gorulse de bulundugu mekan itibariyle Amerikadadir,
dolayisiyla ilgili bir microsoft yaziliminin ucreti
ekonomik olarak ABD ye odenmektedir. Bunun ortaya
konmasi, yurt disina aktarilan parasal kaynaklarin
nasil ulke icinde kalabileceginin fikirlerinin
konusulmasidir.

> Panel duzenlensin diyorsunuz, panel duzenlensin
> demeyin de, panel duzenlemek
> istiyorum, dernek bana uygun kosullari ne zaman
> nasil saglayabilir deyin.

Evet bu konuda haklisiniz, bunu duzenlensin seklinde
anlasildigi icin ozur dilerim. Sizin dediklerinizin
hepsini diyorum, dernek nasil bir imkan olusturabilir
ve ne kadar sure icerisinde olabilir.

> Panelin konusu su olacak, su kisileri davet etmeyi
> dusunuyorum, ayrica su
> nitelikte insanlar lazim, kim olabilir bana yardim
> edin deyin.

Panelin konusu yaklasik 3-4 maildir izah ettigim
sekilde, Turkiye'nin ekonomik kaynaklarinin yazilim
alaninda bu kadar kisi dururken disariya
aktarilmasinin onune nasil gecilebilir ve piyasanin
ihtiyaclari nasil karsilanabilir olmalidir.
> Madem sizce tartisilmaya deger bir mevzu, bir nevi
> projelendirin bunu dernegin seminer calisma grubuna
> ya da yonetim kuruluna atin.

Sizce tartisilmasi gerekli degil mi bu konu? Yani
boyle bir talep varken arzin yurtdisindan olmasi garip
gelmiyor mu?

Saygilar