[linux-sohbet] Re: Acik kod yazan,proje gelistiren arkadaslar

From: Turgay Okten (turgay5@yahoo.com)
Date: Thu 19 Aug 2004 - 15:14:16 EEST

> Universiteler piyasaya degil bilime hizmet ederler.
> Bu surecte de
> elbette piyasa ihtiyaclarini
> karsilayabilirler...Ama öncelikle piyasa ihtiyacini
> karsilamak ayri sey
> oncelikle bilime hizmet
> etmek ayri bir sey...Universiteler fabrika
> degillerdir. Olmamalidirlar
> da...

Erhan Bey; bilime hizmet etmeleri konusunda cok
haklisiniz. Yalniz yine ayni universitelerin 1. ve 2.
siniflarinda universite bolumlerinin neye binaen
acildiginin sebebinin nasil ifade edildigini siz
benden daha iyi biliyorsunuz. 'Piyasanin ihtiyaclarini
karsilamak icin'
Yanlissam beni duzeltin.

> Universiteler bilim yuvasidirlar...Piyasa tezgahi
> degil..

Piyasa tezgahi olarak gormek degil benim amacim,
bahsetmek istedigim sey birbirleri arasinda
koordinasyon ve ulke ekonomisi ve oncelikli olarak
ulkenin menfaatleri goz onunde bulundurularak
politikaların hareket edilmesidir. Bilim ozgurluk
ister diyebilirsiniz, sizden ricam, en basta
gonderdigim mailde de bahsettigim Israil orneginden
yola cikarak, lutfen Israildeki universitelerin
bilgisayar ve elektronik muhendisligi fakultelerinin
hangi firmalarla ortak calistigini arastirmanizdir.
Oncu bir bilgi olmasi acisindan benim inceledigim
UNIVERSITE web sitelerinde ilgili firma olarak
Intel,DELL, Microsoft, ORACLE, IBM vb. firmalarin
neredeyse hepsinin gectigini gordum. Bu firmalar AR-GE
olarak orayi kullanip, cikan urunleri piyasaya
satmaktalar.

> Universitelerin konumu, öncelikleri konusunda
> ileri-geri konusulmasi pek
> hos degil.

Bence de hos degil, yani bu durum, gunduz aksama kadar
isle ugrasan erkegin misafirlikte de konu olarak
sadece Ticareti one alip herkesi sikmasina benziyor
ama su anki durum haliyle bunu tartismak gerekli diye
dusnuyorum.

> Bakin Turgay bey bu konulari belirtmissiniz de bu
> konularda yeterli
> bilgiye sahip sahip olmak, arastirmak gerekir.

Erhan bey, bu konularla ilgili, bilmiyorsan bir bilene
sor cinsinden, sizin fikirlerinize basvurmak
istiyorum. Sizin arastirma sonuclariniz nelerdir?