[linux-sohbet] Re: genel alan adlari ve noter

From: Baris Cicek (baris@teamforce.name.tr)
Date: Fri 30 Apr 2004 - 22:38:50 EEST

On Fri, 2004-04-30 at 21:55 +0300, Devrim GUNDUZ wrote:
> Merhaba,

> Bu yazdiklarinizda ciddi degilsiniz, degil mi? Tamam yillardir oturduklari
> yerden DNS Grubunu elestirenleri cok gorduk de, her seferinde de ayni
> şeyleri okumak insanı sıkıyor biraz. Bekara kız boşamak kolay olurmuş
> derler, sizinki de o oldu iÅŸte.
Gayet ciddiyim. Oturdugum yerden konusmayim da ne yapayim? Ben miyim bu
konuda otorite? Ayrica bunlari da dusunmek cok mu zor?

> Diyelim ki benim "zirt" diye bir sirketim var. Gittim patent burosundan
> marka tescili de yaptirdim... Ohh biliyorum ki artik zirt.com.tr bana
> aittir; baskasina vermis olsalar bile bana iade ederler. Neden? O benim
> cunku.
>
> Simdi bakiyorsunuz yurt disindaki -bazi- yerlere; onlarda var bu sıkıntı:
> www.zirt.de almis adam Almanya'da. Ne yapacagim ben simdi? Benim o
> ulkedeki hakkimi kim koruyacak?

Almanya'daki Internet kullanicisi sayisi 32.1 milyon (2002),
Turkiye'deki 2.5 milyon (2002). [Kaynak CIA World Faq Book] Sirket
sayilari da en az ayni oranda fazladir. Orada sorun olmuyor, ancak
burada sorun oluyor. Ilginc gercekten cok ilginc. Eger birisi sizin
adiniza alan adi alir, ve gunu etik olmayan bir cercevede kullanirsa
hakkinizi hukuksal yollardan zaten arayabilirsiniz. Olusabilecek 100-200
vaka icin herkesi evrak ugrasina sokmanin hic bir mantikli yani yok.

Linux ile alakali olmadigi dogru, bunun icin ozur dilerim. Ama listede
gecen o kadar postadan bir tek bunu linux ile alakasiz sectiginiz icin
tebrik ederim dogrusu.

--
Baris.
Public Key:

-- Attached file included as plaintext by Ecartis -- -- File: signature.asc -- Desc: This is a digitally signed message part