[linux-sohbet] Re: genel alan adlari ve noter

From: Devrim GUNDUZ (devrim@gunduz.org)
Date: Fri 30 Apr 2004 - 21:55:54 EEST

Merhaba,

On Fri, 30 Apr 2004, Baris Cicek wrote:

> Peki bu eski verdikleri alan adlari ne oluyor? Aman yani basit bir isi
> bile eline yuzune bulastirmakta bu kadar olur. Size ne genelliginden
> sunundan bunundan, ilk gelen alir bu kadar basittir bu isler. Komik
> gercekten. Avrupa'da herkes ulke kodunu ust seviye alan adi yapip
> birakiyor. ne .com'u ne .edu'su ne .av'si.

Bu yazdiklarinizda ciddi degilsiniz, degil mi? Tamam yillardir oturduklari
yerden DNS Grubunu elestirenleri cok gorduk de, her seferinde de ayni
şeyleri okumak insanı sıkıyor biraz. Bekara kız boşamak kolay olurmuş
derler, sizinki de o oldu işte.

Diyelim ki benim "zirt" diye bir sirketim var. Gittim patent burosundan
marka tescili de yaptirdim... Ohh biliyorum ki artik zirt.com.tr bana
aittir; baskasina vermis olsalar bile bana iade ederler. Neden? O benim
cunku.

Simdi bakiyorsunuz yurt disindaki -bazi- yerlere; onlarda var bu sıkıntı:
www.zirt.de almis adam Almanya'da. Ne yapacagim ben simdi? Benim o
ulkedeki hakkimi kim koruyacak?

Sanirim sizin caniniz yanmadi bu alan adlarindan, o yuzden kolayca "ilk
gelen alir" diyebiliyorsunuz.

Eee liste ile ilgisini kuralim da tamamen konu disi olmasin: "Ben Linux'ta
DNS Sunucusu kurdum" "Ben Bind indirdim bugun" "ben named.conf'u sildim
bugun".

--
Devrim GUNDUZ
devrim~gunduz.org				devrim.gunduz~linux.org.tr