[linux-sohbet] Re: listelerin bolunmesi fikri

From: A. Murat Eren (meren@comu.edu.tr)
Date: Sat 10 Apr 2004 - 14:11:52 EEST

 Merhabalar,

> Bence genen bir tehlike var. kullanici ile linux ag veya developer
> listeleri karisir. Kullanici, linux'u ag bileseni olarak kullanmak
> isteyenleri de tarif eder.

 Evet dogru, zaten bu tehlike hep olacak bence :)

 Tek bir kumede hepsini toplamak yanlis olacak ise, kumelere en basit halde
ayirmali ve bu basit kumelerin kesisim kumelerinin minimum olmasina gayret
etmeliyiz bence.

> Bence kullanici, ileri gibi terimlerden kacinarak tamamen gorev
> yonelimli bir liste listesi hazirlamak gerekiyor. Ornegin, multimedya,
> development, hardware, installation, network, security gibi.

 Ben buna pek katilmiyorum, o zaman hem network hem security'yi, hem hardware
hem installation'i, hem multimedia hem installation'i, hem hardware hem
network'u ilgilendiren bir suru post cikacak karsimiza. Bu sekilde bir
dagilimin cercevesini ve kural setini olusturmak daha zor olurmus gibi
gorundu bana..

 Zaten su anda sizin soylediginize cok yakin bir durum soz konusu, eger

 installation = baslangic (mesela),
 hardware = donanim,
 network = network,
 multimedia = masaustu,
 development = programlama,
 security = guvenlik

 olarak dusunulurse.

 Bu durumda sizin sadece ileri listesini kaldiralim dediginiz cikiyor ortaya
:) Fakat tek problem ileri listesinde yasanmiyor, programlama listesine ve
network listesinde de surekli bu gurultulere rastliyoruz, ya da insanlar
gormezden geliyor fakat problem orda duruyor oluyor. Bir tek Murat Koc ses
ediyor siddetle diye meselenin sadece ileri listesinde oldugunu dusunmemek
gerek.

 Fakat linux-kullanici, linux-gelistirici diye iki liste olsa, hic bir
baslangic kullanicisi da gelip gelistirici listesine wine ile windows
masaustumdeki ikonlari isimlerine gore siralatmak icin kernelin hangi
buttonlarina basmaliyim demez.

 Sundan da korkmuyor degilim, gecen II. Linux senligi ardindan listelerdeki
mesaj trafigi senlik oncesinde x ise sonrasinda x+20, x+30 dolayladinda gitti
bir sure. Bu listeleri birlestirirsek III. senligin yaratacagi avalanche
effect ile milletin kafasi cok siser, ben gidiyorum yahu der mi?

 Her kosulda eger bir degisiklige gidilmesi gerekliligi konusunda mutabakat
saglanirsa bunun senlikten once halledilmesi gerekli bence.

Selamlar.

--

- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - A. Murat Eren meren@comu.edu.tr, evreniz@core.gen.tr http://zion.comu.edu.tr/~evreniz/ 0x88FD9FC7, 910A FCB3 2AAB 4CA5 E4D9 EFFA 6555 A33A 88FD 9FC7 - -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

-- free software is a matter of liberty, not price. to understand the concept, you should think of "free speech", not "free beer". - linux-sohbet listesinden cikmak ve tum listeci islemleri icin http://liste.linux.org.tr/ adresini kullanabilirisniz. Bu listeden cikmak icin <a href="mailto:linux-sohbet-request@liste.linux.org.tr?Subject=unsubscribe">tiklayiniz</a>