[linux-sohbet] Re: listelerin bolunmesi fikri

From: A. Murat Eren (meren@comu.edu.tr)
Date: Sat 10 Apr 2004 - 12:31:01 EEST

 Merhabalar,

> Sence e-postanın mı, forumların mı takibi daha zor? Benim kişisel
> düşüncem, forumların "kendin çal kendin oyna" türünden birşey olduğu. İşim
> gücüm yok; hangi foruma kim yeni mesaj bırakmış diye mi bakınacağım? Bence
> yanlış bu. En azından LKD için yanlış.

 Katiliyorum, bence isin takibi ile ilgili muhtemel problemleri de hesaba
katmak gerek. Gentoo Forumlarinin surekli takipcisi ve neredeyse hastasiyim
fakat LKD icin boyle bir cozum uygun dusmez bence. Yogun olan ve desteklerine
ihtiyacimiz olan uyelerimizin browser basinda forumda f5'e bastiklarini hayal
edemiyorum ama, e-posta istemcisi basinda zaten duzenli olarak aldiklari
e-postalarini okur hallerini hayal edebiliyorum :) Bu tabi benim hayal
gucumun kuvvetsizligi ile de ilgili olabilir :))

> Arama, tarama ve arsivleme sorunumuz yok ki...

 Bence bir miktar var. Ne zaman ben listelerin web arayuzune baglansam bir
sorun ile karsilasiyorum. Gecen gun arkadasimin bilgisayarindan denedim,
linux-ileri ve network listelerine girmeye calistim, 50 saniye bekledik ondan
sonra da netscape document contains no data dedi vs. Yani arama tarama arsiv
olayimiz pek saglikli calismiyor.

> YAw altı üstü bir linux-ileri listesinden nereye geldik... O listeye amaci
> disinda cok soru soruluyor olabilir; ama herkesinde bir anda linux
> konusudna neyin nasil oldugunu bilmemesi gayet normal. Yapılacak şey,
> listenin kural kümesinin hazırlanması. Elini taşın altına sokacak bir
> penguen bulunursa bu dertler bitecek. HEr liste için kurallar kümesi
> hazırlanacak ve o kişi listeye üye olduğu zaman gönderilen "hoşgeldiniz"
> iletisi içinde bunlar yazacak; kişi de ona göre e-postasını atacak.

 Ben elimi tasin altina sokmaya hazirim, son zamanlarda bu mevzu ile ilgili
cok gerildim, fakat benim kanim, daha once de soyledigim gibi listeleri
birbirinden yalitacak sekilde isimlendirmek. Aksi taktirde kural kumesini
gondermek filan bir ise yaramaz, her e-postanin altina footer olarak eklesek
dahi kimse okumaz onlari :(

> Neyse, forum olması cidden. Onun yönetimi de zor.

 Forum olmamasi fikrine katiliyorum, fakat yonetiminin zor olduguna
katilmiyorum. Burda 7 tane listeye ayni anda 2'ser posta gonderen kisiye bir
sey yapamiyoruz, listelerden atsak filan bile o postalar bizim inboxlarimizi
dolduruyor.

 Selamlar.

--

- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - A. Murat Eren meren@comu.edu.tr, evreniz@core.gen.tr http://zion.comu.edu.tr/~evreniz/ 0x88FD9FC7, 910A FCB3 2AAB 4CA5 E4D9 EFFA 6555 A33A 88FD 9FC7 - -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

-- free software is a matter of liberty, not price. to understand the concept, you should think of "free speech", not "free beer". - linux-sohbet listesinden cikmak ve tum listeci islemleri icin http://liste.linux.org.tr/ adresini kullanabilirisniz. Bu listeden cikmak icin <a href="mailto:linux-sohbet-request@liste.linux.org.tr?Subject=unsubscribe">tiklayiniz</a>