[linux-sohbet] Re: Biktim bu linux denen seyden!!!!!!!!!!!!!!!!!

From: Serdar KOYLU (serdar@uludag.org.tr)
Date: Thu 08 Apr 2004 - 11:33:41 EEST

Selamlar..

Oncelikle, sizin Linux kullanmaniz bizim (en azindan benim) bir kurusluk
menfaatim olmayan bir sey. Bu acidan bakinca sizin Windows kullanacak
olmanizin benim icin zerre kadar ehemmiyeti yok. Insanlarin kendine zulm
etme haklari kutsaldir, dokunulamaz. Hic kimse bana "Sigara
Icmeyeceksin" diyemez, Acili, bol baharatli ve yagli yemeyeceksin de
diyemez. Ayni sekilde hic kimse de kimseye "Windows kullanamazsin"
diyemez. Elbette, tecavuzlugu ve yuzsuzlugu siar edinip korsan kopya
kullanarak edepsizlik etmek suctur ve kinanmasi gereken bir faaliyettir.
Bu ayri konu. Ama gidip parasini verip dilediginiz Windows'u kurmakta
kullanmakta vede paranizla rezil olup zulum gormekte ozgursunuz.

CD'leri kirmak istiyorsaniz, tavsiyem islek bir cadde uzerine atin. 3-5
araba gecince uzerinden cadde isil isil oluyor, yakamoz gibi seyretmesi
zevkli oluyor netekim.. toplam 30 kadar tutan hepsi orijinal
MSDN+WinXX+Vis.Stu.+TechNet+Exchange... CD'si oyle yapmistim, pek buyuk
bir zevkti..

Gelelim su driver meselesine. Bilmiyorum TV Kartinizin durumu nedir?
Neden gormemis filan. Cunku MDK 10 ile gelen kernel uzerinde SAA7134
driveri mevcut. FlyVideo2000 icin

# modprobe saa7134 card=3

Komutundan sonra xawtv yada zapping gibi bir TV programi calistirip
seyretmeniz yeterli olmali. MDK kendisi tanimis olabilir. Bu durumda
menudeki coklu ortam/video icinde bu programlar kurulmus olabilir.
Kurulmamissa,

# urpmi xawtv

Sorununuzu cozer saniyorum.

HSFi mevzusunda bilmediginiz bir ton sey var ve boyle haricten gazel
okuyacak cesareti gosteriyorsunuz. Patent denen bir mevzu var. HCF/HSF
chiplerinin kullandigi DataPump mekanizmasi patentli bir yontemdir.
Ayrica V*, MNP* gibi algoritmalarda patentlidir. Bunlari oyle alip
kodunu yazip alelade dagitamazsiniz. Conexant bu patentleri acmadigi
icin hic bir sekilde HCF/HSF driveri yazamazsiniz. Daha dogrusu yazsaniz
bile dagitamazsiniz, elbette bilmem kac milyon dolar ceza vermekten
korkmayabilirsiniz de..

Conexant ile simdiki Linuxant uzun yazismalar sonucu patentli kodlari
ayri bir binary olarak kullanabilmek uzere anlastilar. Fakat, bir sure
sonra conexant bu formatinda dagitiminda puruzler cikarmaya basladi.
Conexant, Windows icin yaptigi sekilde bir driver yazmadigi gibi
yazilmasini da dogrudan kostekliyor anlayacaginiz. Linuxant'ta bunu
degerlendirmeye calisiyor. Olay bundan ibaret.

Simdi siz gidip Linux ile calismayacak bir alet almissaniz bunda
Linux'un ne kabahati var olabilir ki? bunu genisletirseniz, benim
firinim, benim cep telefonum, benim kol saatim, benim televizyonum ...
neden Linux ile uyumsuz sorusuna kadar gidersiniz. Linux kullanmanin ilk
sarti Linux calistiracak ve Linux ile calisacak bir alet almaktir.
Bakin, piyasa fiyatinin 3 misline, Canon Scanner aldik, kitap
tarayabilme ozelligini kullanmak uzere. Ama Linux driveri yok ve oyle
sus gibi duruyor kenarda. Yarin birgun elimiz rahatlarsa oturup driver
yazacagiz. Hic ne linux'a nede dagitimcilara gikimiz cikmiyor mesela.

Tehdit etmekle bir yere ulasamazsiniz, cunku buradaki hic kimse 1 kurus
menfaat gormuyor burada bulunmaktan. Eger yapici olursaniz, bilinki
sorununuzun -varsa- cozumunu bulmaniz kat be kat daha kolay olacaktir.

Saygi ve sevgiler..