[linux-sohbet] Re: 1 e-mail 1 cent :)

From: info@teknobilge.com
Date: Mon 05 Apr 2004 - 18:36:18 EEST

Merhabalar,

İki yorumu birden cevaplayayım...

Ekonomi biliminin eski haliyle geçerli kalmayacağı açık... Ama bütünüyle
bir kaos olacağını da sanmıyorum... Tıpkı açık kaynak projeler, çeşitli
şekillerde para kazandırabildiği, ve gayet güzel yürüdüğü gibi, öte
yandan kapalı kaynak kod yazımının da devam ettiği gibi, bir geçiş
süreci yaşıyoruz... Yani, uzun yıllar daha, kıtlık bilinci ile bolluk
bilinci, açık kaynak ile kapalı kaynak program, çatışmacı tekelci
rekabet ile, imece usulü elbirliği ile gönüllü değer yaratma, bir arada
gidecek... Evet, önümüzdeki 50 yıl, hatta 20 yıl çok ilginç olacak, ya
batacağız, ya çıkacağız, arası yok...

Keltoş Kirpi'nin "bu hurafeye inanmak"la ne kastettiğini tam
anlamadım... Bugün üniversitelerde okutulan ekonomi, bu önermeyle, bu
tanımla başlamaz mı? "İnsanın istek ve ihtiyaçları sınırsız, kaynaklar
sınırlıdır. Ekonomi, varolan kısıtlı kaynaklarla, insan ihtiyaçlarını
optimum şekilde karşılama bilimi ve sanatıdır" demez mi? Ekonomide
okuyan, "yok şimdi myle değil, böyle diyorlar" diyen varsa düzeltsin...

Öte yandan, bu bahsettiğim tekelin, Üniversiteleri de elinde tuttuğu, ve
kendi tezlerini okuttuğu, ve hiçbir şekilde "bolluk bilinci" "hediye
kültürü" gibi kavramları içeren bir ekonomi kuramı yaratmaya istekli
olmadığını da görüyorum... Yani, bugünkü ekonomik tezler ve kuramlar da
Tekelleşmeye zemin hazırlıyor... O anlamda, "hurafeye inanıyor"
sayılmam... Ekonomi, "Sıfır Toplamlı Oyun" değil ki, birisinin kazanması
için öbürü kaybetsin... Onu poker oyuncularına anlatsınlar... İnsanlar,
sürekli pozitif değer yaratıyorlar... O anlamda, ben "bu hurafeye
inanıyor" sayılmam...

İyi çalışmalar,

Özer Tayiz.

Emre Kadioglu wrote:

>Dediklerinize tumuyle katiliorum
>fakat dikkatimi ceken bir sey var
>ekonomi biliminin temeli olan sinirsiz insan ihtiyaclarinin sinirli
>kaynaklarla karsilanmasi durumu
>burda cokuyor ve is kaos teorisine giriyor.
>havayi satmak gibi bir durum soz konusu ekonomi biliminin cokus
>noktasindayiz anlasilan
>Galiba artik ekonomi derslerinde fraktal lar ile ugrasacaz..:)
>Gerci her sey sinirsizlasmaya dogru gidiyor bir organizmanin
>kopyalanmasi, yiyecek ihtiyacini tumuyle ortadan kaldiriyor bir 50 yil
>sonrasini bu acidan cok merak ediyorum....

Keltoş kirpi demiş ki: