[linux-sohbet] Re: 1 e-mail 1 cent :)

From: info@teknobilge.com
Date: Sun 04 Apr 2004 - 20:26:36 EEST

Merhabalar,

Nefret, kin falan yok. Sadece tercihler, ve sonuclar var. Mesela, eger
Turkiye'deki ISP'ler buyuk olcude SPAM filtreleri kullaniyor olsalar, ve
de bu sorunu asmak icin tek cozum HABEAS olarak kalsa, bu liste
filtrelenmeden insanlara ulasmak icin, ucretli bir liste haline gelmek
zorunda kalirdi. Yani siz, bu mesaji ucretsiz gonderme hakkinizdan
mahrum kalirdiniz...

Tercih sizin. Ister spam icin ozgur cozumlere yonelirsiniz, ister
epostanin son asamada ucretli hale gelmesini destekleyen eylemlerde
bulunursunuz...

Ama o zaman, bunun gibi bir emaili ornegin 1000 kisilik listeye atmak
icin 10$ para odemeniz gerekir...

Ben emailin ucretsiz kalmasini, ve bu ozgurlugumun sinirlandirilmamasini
tercih ederim... Ne yapayim, ozgurlugume duskun bir insanim.

Tipki, terorist saldirilardan korunmak bahanesi altinda, kisisel
gizlilik ve ozgur iletisim ve orgutlenme haklarinin kisitlanmasina karsi
ciktigim gibi... Bence tekellerin baskıları, yöntemleri, terörden çok
daha ölümcüldür. Mesela sadece Amerika'da her sene 150,000 kişi akciğer
kanserinden, toplam 550,000 kişi her tür kanserden ölüyor. Kanser, C
vitamini, Lisin, ve B17 ile, yani ucuz ve doğal vitamin ve minerallerle,
tedavi edilebiliyor. Bakınız: http://www.worldwithoutcancer.org.uk/ .
Ama hiçbirişe yaramayan kemoterapi, radyoterapi, ameliyat gibi sözde
tedavi yöntemleri, Tıp Endüstrisine her yıl milyarlarca $ para
kazandırıyor...

Bir de ticari bir sirketin para kazanmak istemesi dogaldir, ancak, deger
uretmek yerine, insanlari bagimli kilip somurmesi, özgürlükleri ile,
sağlıkları ile, hayatları ile oynaması doğal değildir. Hoş, tekel olup,
bagimlilik yaratarak somurme, bu zamanin genel kuralidir, ama, bu durum,
giderek dunyayi felakete suruklemektedir... Kuresel isinmadan savaslara,
kanser ve aids olumlerinden, cevre kirliligine, ve kuresel her turlu
felakete, bu tekelin (ister illimunati deyin, ister mason, siyonist,
ister gücetapanlar) sorumlu olduğunu düşünüyorum...

Ha bunun her işbirlikçisi tamamen bilinçli olarak yapmıyor olabilir
bunu, dediğim gibi, paraya ve güce aşırı önem veren bir kültürde
yaşıyoruz... Sadece işine öyle geldiğini, yada güçlü bir grubun üyesi
olduğunu düşünerek de bu tekelle işbirliği yapabilir insan. Günümüz
Türkiye'sinde, MS'ın x ürününü satıp da, Linux'u öğrenip teknik destek
vermeye göre çok daha kolay para kazandığını düşünen bir çok
insan/şirket olduğu gibi.

Daha önceki yazılarımda da değindiğim gibi, güç mücadelesi, tarih boyu,
ulusları, inançları, örgütleri, devletleri, peşinden sürüklemiş temel
itici güçtür (motive force). Ve bu durum, kıt kaynak bilinci geçerli
olduğu sürece kaçınılmazdır. Eğer dünyada herkese yetecek kaynak yoksa,
güç piramidinin tepesine çıkmak akıllıcadır, ve ezilen yerine ezen olmak
için her yol mübahtır. Her ne kadar dışarı insancıl bir tavır sergilense
de, kıt kaynak bilincinin bulaştığı her insan, bencil bir güç
mücadelesine girmek durumundadır.

Yani benim temel elestirilerim, MS'un Bill Gates'in cok uzerinde,
zamanın hakim hayat görüşüne, güce ve paraya tapmaya karşı...

Fakat bu varsayım, bugün için geçerli değildir. Bugün, herkes için
yeterli, hatta bol kaynak vardır. Buchminster Fuller bu eğilimi
1930'larda görmüş, ve 1970'lerden itibaren bu noktanın geçildiğini
ifade etmiştir. Bakınız www.bfi.org . Ve bugünün en önemli ürünü de
sermayesi de, bilgidir, ve bilgi sınırsız bir kaynaktır. Bu haliyle,
günümüzde ekonomide kabul edilen en temel varsayım artık geçersizdir,
yani, "insanların istek ve ihtiyaçları sınırsız, imkanlar sınırlıdır".
Artık, imkanlar da sınırsızdır... Ve bütün hayat görüşümüzü, bu gerçek
üzerine yeniden uyarlamamız gerekmektedir...

Bolluk bilincinin ilk örneği, açık kaynak yöntemi ile geliştirilen
Linux'tur... Bu bilinç ve bu model, ilerde hayatın her alanına
yayılacaktır...

Buna karşın, ben bugünün güç tekelinin bilinçli üyelerine karşı kin veya
nefret besliyor falan değilim. Birkaç nedenden ötürü, onları seviyorum.
Birincisi, aralarında bu güç mücadelesinden bıkmış son derecede
nitelikli insanlar var, biraz yol gösterilse, bolluk bilincine
geçebilecek, yani "hedef kitle" olan... İkincisi, bu kişiler, bugün
güçlerinin doruğunda olmakla birlikte, her döngüde olduğu gibi,
çöküşlerinin başındalar... Eski bir çin atasözü vardır: "Krizi
çözemiyorsanız tırmandırın, kriz kendi kendini çözer". Yani, bu güç
mücadelesi o boyutlara ulaşmıştır ki, kendi iç kavgalarımızdan ötürü,
insanlık olarak yokolmamızın sınırındayız. Pentagon bile Bush'u 2020
yılına kadar küresel ısınma nedeniyle suların 1m yükseleceğini, bunun
büyük bir ekonomik çöküşe, ve bununla birlikte, küresel çapta isyanlara,
savaşlara, kargaşaya neden olacağı konusunda uyarmakta... Bunu her insan
gördükçe "daha iyi bir yol olmalı" diyenler arttıkça, özgür ve güçlü
insanlar da artacak... Üçüncüsü, her türlü komplo teorisinin, her türlü
güç tekelinin bir temel şartı vardır: Büyük bir kitlenin, bütün gücünü
küçük bir azınlığa devretmesi, ve insanların bunun kendi iyiliklerine
olduğuna aldanması... İnsanlar arasındaki iletişim arttıkça, (internet
ve benzeri dağıtık teknolojilerle) insanlar bunun doğru olmadığını
görecek... Ve güçlerini doğal olarak kaybedecekler...

Yani ne kine, ne zora, ne şiddete, ne baskıya gerek yok... Kinle hareket
ediyor olsaydım, onlardan biri olurdum, temelde, "halkı onlar
sömürmesin, ben sömüreyim" diyor olurdum... Ben, kimsenin kimseyi
sömürmesine gerek yok, elbirliği ile her şeyi bol bol üretebiliriz,
hepimiz kazanabiliriz diyorum...

İyi çalismalar,

Özer Tayiz.