[linux-sohbet] Re: Kuram1: Linux, sunuculukta hizli, masaustunda yavastir.

---------

From: Mert UZBASLI (iknewitwasamistake@yahoo.com)
Date: Tue 15 Jul 2003 - 11:56:21 EEST

    2 senedir evde masaüstünde Linux kullaniyorum. Mandrake ile basladim su
    anda Slackware kullaniyorum. Kendi deneyimlerime dayanarak soyleyebilirim
    ki bu iki isletim sistemi de masaustunde Windows'un butun surumlerinden
    kat kat daha hizli. Olaya sadece ekrana cizilen pikseller, tazeleme
    hizlari acisindan bakinca belki durum degisir ama bir masaustu
    kullanicisinin sadece masaustunu refresh ettigini dusunmuyorum. Linux'un
    multitasking yapabilme gibi onemli bir ozelligi var.(ya da Windows'un
    multitasking yapamama gibi bir ozelligi :Pp) Mesela ben Linux'te ayni anda
    program derlerken cd yazdigimi, xmmste g-force plug-in'i ile (OpenGL
    kullanır)mp3 dinledigimi, mozilla ile surf yaptigimi bilirim.(bu arada
    icq, gkrellm vs. de acik) Isin ilginc kismi butun bunlari yaparken calan
    mp3lerde herhangi bir atlama ya da cd buffer in bir dusus olmamasi. Ayni
    sekilde Windows XP de bildigim butun tweakleri yaptiktan sonra bile cd
    yazarken icq actigim zaman cdnin yandigi oldu. Yeri gelmisken belirteyim
    bunlari yaptigim zaman Gnome1.4 üzerinde pencere yoneticisi olarak
    EnlightenmentDR16 kullaniyordum.
    Bence bir isletim sistemimin bir kac isi ayni anda dogru sekilde yapmasi
    piksel cizim hizindan daha onemli. Olayin birde bu yonu var :). Bu da
    benim kisisel gorusum.

    --- Esref Atak <esrefatak@hotmail.com> wrote:

    > Merhaba...
    >
    > Listemde biriktirdigim bircok kuramim var; bunlari sizine paylasmak
    > istiyorum. Her kuramimi ayri epostada yazicam. Lutfen, yorumlarinizi
    > esirgemeyiniz...
    >
    > Tum kuramlarim*, RedHat9 uzerindeki sinamalarimdan (testlerimden)
    > edindigim bulgulardir. Yazacagim hicbir metin, Linux'u asagilamak icin
    > degildir (haddim de degil zaten)...
    >
    > Kuram1; Linux, sunuculukta hizli, masaustunde yavastir!
    >
    > Gerekce olarak sunu soyluyorum; Linux'un masaustunu yazan
    > gelistiriciler, "kalitesiz" ve yavas cizim yaptiriyorlar ekran kartina
> [...]

    =====
    Mert UZBASLI