[linux-sohbet] Kuram1: Linux, sunuculukta hizli, masaustunda yavastir.

---------

From: Esref Atak (esrefatak@hotmail.com)
Date: Tue 15 Jul 2003 - 10:05:31 EEST

    Merhaba...

    Listemde biriktirdigim bircok kuramim var; bunlari sizine paylasmak istiyorum. Her kuramimi ayri epostada yazicam. Lutfen, yorumlarinizi esirgemeyiniz...

    Tum kuramlarim*, RedHat9 uzerindeki sinamalarimdan (testlerimden) edindigim bulgulardir. Yazacagim hicbir metin, Linux'u asagilamak icin degildir (haddim de degil zaten)...

    Kuram1; Linux, sunuculukta hizli, masaustunde yavastir!

    Gerekce olarak sunu soyluyorum; Linux'un masaustunu yazan gelistiriciler, "kalitesiz" ve yavas cizim yaptiriyorlar ekran kartina (yahut X'e) ...

    Ornek; RH'de masaustunuzu yenileyin (refresh). Ekranin iki (belkide ьз) defa tazelendigini goreceksiniz. Windows'da ayni seyi denediginizde, tek bir benegin dahi (tek bir pikselin dahi) gereksiz yere tekrar cizilmedigini goreceksiniz. Bu gereksiz yere tekrar cizim konusunda, en kotu yazilim ise OpenOffice'dir. Ayni pikselin uzerini defalarca tekrar boyuyor...

    Ozet; Linux, bellekte ve islemcide hizli, ekran kartinda ve ekranda cok yavas.

    Bunlar, sahsi kuramlarimdi tabi.
    Yorumlarinizi esirgemeyiniz...

    Tesekkur ederim.

    ---
    Ben ozgurum...
    * Teori

    linux-sohbet listesinden cikmak  ve tum listeci islemleri icin
    Bu listeden cikmak icin