[linux-sohbet] Re: bir oneri :)

From: M.Gokmen GOKSEL (gokmen.goksel@frontsite.com.tr)
Date: Sun 15 Sep 2002 - 16:19:51 EEST

        Turk proje kitligi diye birsey yok !
        Turk projelerinin ciddiye alinmamasi diye bir sey soz konusu sadece.
Isin kalitesi ve onemi Turkiye'de o kadar cok onemli ki basit bir proje
verme hakkiniz yok gibi. Ornek benim su anda listeye sundugum proje onerisi.

        Bir cok proje girisimi var ama hicbiri degerlendirilmiyor. Onemli olan
basit olani degil zor olani yapmak diyenlerin hepsini goruyoruz. Ortada
hicbir sey yok. Herkes oncelikle ise yarar bir proje ise ben varim
diyor. ama bilmedikleri ya da bilmemezlikten geldikleri bir sey varki
oda kucuk fikirlerle buyuk islerin basarilabilecegi ornegin Linux.

        Bu konu hakkinda cok fazla ve gereksiz sekilde bos konusuludugunu
dusunuyorum. Yapilmasi gereken sadece gunde 20-25 dk. ayirip (programci
arkadaslar icin soyluyorum) proje ye destek vermek. Bu is o kadar da zor
degil. Eger bir yerden baslamazsak tabi ki elimizde hic proje olmaz.
Sizin goruslerinize uyarsak hemen hemen hic bir Turk Projesi zaten
olamaz. Ornek olarak dcp-portal , sizin gibi dusunselerdi onlarin da
boyle bir sey yapmalarina gerek olmazdi, sizi yanlis anlamadiysam.
Onlarda herhalde PHP-Nuke 'u falan alip istedikleri yerleri duzeltip
piyasaya sunabilirlerdi. ama simdi gelin gorun ki DCP bir cok yerde Nuke
den daha cok tercih ediliyor ve onlar hic korkmadan altina "%100 Made in
Turkey" yazabiliyorlar. Ve ben size bir ara boyle yuzlerce ornek
verebilirim.

        Yani benim anlatmak istedigim varolan teknolojilerden faydalanmak her
zaman en iyisidir ama varolan teknolojileri birebir alip kullanmaya
calisirsaniz 2 adimdan sonra tikanir kalirsiniz.Iste Turk Projeleride bu
yuzden hep bu yone itilerek tikanip kaliyorlar.

        Hicbir zaman en iyisini yapamazsiniz. Bu yuzden hicbir zaman da en
iyisi diye birsey yoktur. Eger bir yerden baslamazsaniz iyi yi birakin
kotu diye nitelendireceginiz birsey bile elinizde olmaz.

M.Gokmen GOKSEL mail:gokmen.goksel@frontsite.com.tr
Web Application Developer

frontsite Bilgi Teknolojisi A.S. tel: +90 212 356 68 92
http://gg.gen.ms/ fax: +90 212 356 68 96