[linux-sohbet] Re: bir oneri :)

From: Deniz Akkus Kanca (deniz@arayan.com)
Date: Mon 16 Sep 2002 - 14:57:11 EEST

> Simdi de bunu bizim sorunumuza uygulayalim ; once sorun tespit edilir
> (burada sorun sourceforge gibi bir site). Sonra cozum aranir. (Cozum
> sourceforge un ta kendisi). Cozum tatmin edici ise uygulamaya
> gecilir.(iste burada duralim benim icin cozum tatmin edici degil :)
> Peki simdi ne yapacagiz ? O daha basit cozum arayacagiz ta ki tatmin
> edici oluncaya kadar. Bulunca uygulamaya gececegiz. Ve ben boyle bir
> cozum buldugumda donup bir bakacagiz ki benim cozumum sourceforge ile
> alakali bile degil, ee simdi ne olacak demek ki bastan yazacagiz .

Bir kaç yıldır sourceforge kullanan birisi olarak benim sourceforge'un
eksikleri/sağlayamadıkları konusunda bir kanaatim var. Sanırım burada
sorguladığım şey, sizin bu konudaki kanaatiniz.

Bir "proje" ev sahipliği yapmak için sourceforge'un sağladığı hemen
hemen tüm imkanları zaman içerisinde denedim, bir kısmını ihtiyacım
olmadığından dolayı kullanmadım, bir kısmını halen kullanıyorum, bir
kısmında eksikler olduğunu düşünüyorum. Sourceforge'dan daha "basit" bir
şey gerektiğini düşünmüyorum. Bilakis, sourceforge hizmetinde "şu da
olsa idi" dediğim şeyler var. Örneğin web sitesinin aynı zamanda
anonymous rsync ile erişilebilir olması. Yalnızca belli bir posta
listesi arşivi üzerinde ad-hoc search yapılabilmesi. Sourceforge
HTML'inin iso8859-1 kodunu öntanımlı olarak kullanmaması. Sourceforge'un
mevcut "forum" altyapısının newsgroup olmaması. SSH sunucusu ile CVS
sunucusu için ayrı "initialization" gerekmesi. CVS repository üzerinde
pek çok işlemin engelli olması vb.

Sourceforge'un, özellikle yeni başlayan kullanıcılar için biraz karmaşık
olduğunu düşünüyorum. Fakat bu gereken altyapıdan feragati değil, o
altyapının daha kolay kullanılır/daha entegre bir şekilde sunulması ile
bence çözümlenmeli.

Daha önce bir iki epostada teknoloji gelişimini game of life'a
benzetmiştim. Nedendir bilmem, sizinki, Türk Linux camiası içerisinde
sourceforge benzeri fakat daha kolay olacağını iddia eden tam 3. deneme
olacak. Türk kökenli proje kıtlığı var iken proje evsahipliği
projelerinin bu kadar ilgi çekmesini ilginç buluyorum. Benim göremediğim
bir ihtiyaç olsa gerek.

Esen kalın,
Deniz