[linux-sohbet] Re: Ciddi bir oneri ve turkce karakter barindirmayan bir mail istegine turkce karakter barindirmayan bir mail

From: Baris Metin (baris@gelecek.com.tr)
Date: Fri 13 Sep 2002 - 09:20:04 EEST

Selamlar,

Fri, Sep 13, 2002 at 03:58:38AM +0200 , =?iso-8859-15?B?QmVkcmkg1npn/HIgR/xsZXI= ?= :

> Sorun GUNUMUZ ICIN yeterli gelmesi veya gelmemesi degil sorun gelcekte yeterli olabilecek mi ve yeterli olmadigi yerde oturup kos kos intelin yeni bir islemci uretmesini beklemekmi ya da mikrosoftun daha geliskin bir isletim sistemi sunmasini beklemek mi ya da Linus Towards (Soyadinin yazimindan emin degilim) gibi bir yigit ve karali insanin bir isletim sistemi yazmasini beklemek mi ya da bir yigidin cikip hadi linuxu daha ust duzey bir isletim sistemi yapalim 128 bitlik yapalim 256 veya 512 bitlige donustulerim diyip bir anda ortaya cok para dokmesi veya guclu baglantilar ile benim yaptigim gibi bir oneri sunmaya ihtiyaci olmamasini beklemek mi?
> [...]

Ozur dilerim ama yanitlayamadiniz. Ben "Su anda elimizdeki
donanimlarin/yazilimlarin ozellikleri bunlar, biz bu
donanimlarla/yazilimlarla en fazla su belirttigim isleri yapabiliriz.
Ama su kadar sene sonra bu donanim/yazilimlar su nedenlerle yeterli
gelmeyecektir." tarzinda bir cevap istemistim. Bir gelisme istiyorsaniz
bir nedeni olmali degil mi?

Yalnizca bilgilenmek istemistim yaptiginiz oneri ile ilgili olarak. Ama
sunu soyleyeyim konuyu bilmediginizi soylemissiniz. Dolayisi ile yalnizca
ihtiyaclariniz veya gordugunuz ihtiyaclar dogrultusunda bir gelisim
istemek daha mantikli olacaktir. Mesela Linux'un ACPI desteginin
eksikliginden yakinmaniz kesinlikle normal karsilanacaktir. Bir
arastirma yapmadan "soyle yapalim, boyle yapalim" derseniz dikkate
alinmaniz pek mumkun olmaz.

Yine mesela; 64-bit computing'den en cok 4GB'lik bellek kisitlarindan
kurtulacak olan bellek canavari veri tabani, CAD ve modelleme
uygulamalari yararlanacak. Sizce yeni adress space ne kadar ?
Sanirim hayatiniz boyunca dolduramayacaginiz bir bellek alani :).
Tabi tek avantaj adress space degil ama bir ornek yalnizca.

Simdi oturup da 128bit hatta yetmez 512bit islemci yapalim derken bir
dusunmek lazim. Acaba bu benim ne kadar isime yarayacak? Calismamim
karsiligini telafi edecek kadar verim alabilecek miyim?

Yazdiklarinizin yalnizca tek bir maddesi uzerine konustum simdiye kadar.
Daha C yerine D programlama dilini gelistirmeye bile gelmedik :).

Ustelik daha mumkunlugunu de konusmadik. Islemci uretebilmek icin
gerekli bilgiyi ve teknolojiyi nasil temin edecegiz ? Evlerimizdeki
hesap makinelerini birlestirerek islemci uretmemimiz beklemediginize
eminim ama bunun icin kaynagi nasil bulacagiz? 128-bit islemciler
calismalarimiz icin elzem olmus olsalar bile bu bolumde yatiyor projeniz
sanirim.

Bize yukaridaki paragrafta yazdigim gibi isteklerinizin nedenlerini
detayli olarak yazabilirseniz cok mutlu olacagim.

iyi calismalar,

--
Baris Metin
GELECEK A.S.