[linux-sohbet] Re: razor ile ilgili bilgiye ihtiyacim var

From: Deniz Akkus Kanca (deniz@arayan.com)
Date: Thu 15 Aug 2002 - 11:14:52 EEST

goncabar wrote:
> merhaba
> Razor kullaniyor musunuz? mailini aldigimda yeni kurmus oldugum qmail üzerinde çalistirmak için bir spam programi ariyordum .Aslinda linux konusunda çok fazla bilgim de yok ve yaptigim kurulumlarla ögrenmeye çalisiyorum.
> simdi size sormak istedigim bu program qmail ile uyumlu çalisir mi acaba ve sadece su iki rpm i kurmak yeterli mi
> a.. razor-agents-sdk-2.03
> b.. razor-agents-2.14
> yoksa bundan sonra herhangi bir configurasyon yapmak gerekli mi.

Ne şekilde kuracağınıza karar vermeniz gerekli.

Örneğin benim posta sunucum kendi kullandığım makinada değil.
Dolayısıyla ben istemci (client) tarafında filtreleme yapıyorum.

Yakında bir qmail makinasının üzerine kurarak sunucu tarafında
filtreleme yapacağım.

Herkes için mi (sunucu tarafı) veya isteyen kullanıcılar için mi bu işi
yapacağınızı seçeceksiniz. Eğer isteyen kullanıcılara bu hizmet
verilsin derseniz, o zaman kullanıcılar procmail ile razor veya
spamassassin çağıracak. Ben spamassassin'i çağırmayı tercih ederim.
Uyguladığı testler (razor da bunlara dahil), salt razor'a kıyasla daha
iyi sonuç veriyor.

Eğer sunucu tarafında olsun derseniz, şunu tavsiye ederim:

1. Qmail'de qmail-scanner kullanın. Yani queue'ya atılan her mesaj bir
ayrı scanner script'inden geçsin.
2. qmail-scanner ile hem spam kontrolü, hem de virüs kontrolü yaptırın.
(http://qmail-scanner.sourceforge.net/FAQ.php)
3. Qmail-scanner'da spam kontrolü için spamassassin kullanın. İlk
mesajda da belirttiğim gibi Türk kaynaklı spam razor içerisinde pek yok.
Daha ziyade spamassassin'in başlık kontrolü vb gibi testlerinden
yakalanıyorlar.
4. Daha hızlı olması için spamassassin'i daemon kipinde kurun (spamd).
5. Spamassassin'den çağrılmak için razor'u kurun (razor sürüm 1 olacak,
sizin verdiğiniz link sürüm 2 için.)
6. Bir müddet ayarlarınızı kontrol ederek spamassassin testlerini sizin
durumunuza uygun olacak şekilde ayarlayın.

7. Zaman zaman gelen spam'lere göz atın ve yanlış pozitifleri ayıklayın,
  yakalanmayan spam'leri razor'a bildirin vs. Önemli bir not, razor
daha çok insan bildirdikçe daha doğru hale geliyor. Dolayısıyla
özellikle razor'da az rastlanan Türk spam'lerini yakalansa dahi
bildirmek, iyi vatandaşlık sınıfına giren bir işlem.

> ve bununla birlikte spamassasin kullanilmali mi ikisi de ayni amaçli programlar degil midir

Amaç aynı, yöntem ayrı:

SPAMASSASSIN:

Spamassassin, çeşitli (ayarlanabilir) testler uyguluyor. Örneğin: Salt
büyük harf kullanılmışsa bir puan. İçinde "Ben Nijerya başbakanının
oğluyum" geçiyorsa 3 puan. Bilinen ve ORB vs. veritabanlarında açık
relay olarak geçen bir makina kullanılarak gönderilmişse 2 puan, razor
veritabanı sorgusu pozitif cevap verirse 4 puan vs.

Bu testlere kaç puan verildiğini siz ayarlayabilirsiniz. Ayrıca,
örneğin arayan.com'dan gelen mesajların hiç bir spam değildir vs. gibi
ayarlar yapabilirsiniz.

Testlerini yaptıktan sonra, puanları topluyor. 6,5 ve üstü (bunu da
ayarlayabilirsiniz) puan almışsa, bu spam diyor.

Uyguladığı testlerden birisi razor sorgusu.

RAZOR:

Bu bir veritabanı. Veritabanına bağlanıp, mesajı geçip, bu veritabanında
var mı diye soruyor. Aldığı cevap var ise, bu bir spam diyor.

Razor iki taraflı çalışıyor. Yani taze bir SPAM yakaladıysanız bunu
razor'a bildirebiliyorsunuz. Burada mantık, SPAM'in bir defa birisi
tarafından yakalanması, diğer kullanıcıların bu bilgiden faydalanmasını
sağlamak.

Ben razor'u spamassassin içerisinden kullanmak taraftarıyım. O zaman çok
güçlü bir silah elde ediyorsunuz.

Esen kalın,
Deniz