[linux-sohbet] Re: Razor kullanıyor musunuz? Benim tecrübem

From: Deniz Akkus Kanca (deniz@arayan.com)
Date: Thu 15 Aug 2002 - 10:55:27 EEST

Volkan YILDIRIM wrote:

> peki bu programlarin spam olmayan mailleri engelleme % si kac ?

Razor'un kendisi bir spam veritabanı. Yani razor sorgusu yapılıp pozitif
cevap alınırsa, o mesaj birisi tarafından spam olarak bildirilmiş demek.

Spamassassin daha muğlak verilerle çalışıyor (razor sorgusu da yapıyor
tabii). Örneğin ben spamassassin'i kurduğum zaman büyük harf ile email
yazma meraklısı olan (ve bir kaç benzer no-no alışkanlığı daha olan)
kişinin mesajı spam diye işaretlendi. Bunlar işyeri ile ilgili olan
mesajlardı, dolayısıyla işyerinin alan adını Whitelist'e (otomatik
olarak spam değil diye kabul edilme kriterleri) aldım. Ayrıca
spamassassin içerisinde değişik testlerin verdiği puanları
değiştirebiliyorsunuz. Örneğin bütün arkadaşlarınız büyük harf ile email
yazıyor ise, bunun ağırlığını daha azaltabilirsiniz. Ben, razor'dan
pozitif cevap alınmasının ağırlığını arttırdım, bir iki şeyi daha
azalttım vs.

Bir haftadır "spam" kutumda yanlış işaretlenmiş email bulunmuyor.

En azından, spam olarak işaretlenenleri hemen başka bir kutuya
filtreleyebildiğinizden dolayı, normal email'inizi okuduktan sonra spam
kutunuza bir göz atabilir ve hepsini çöpe yollayabilirsiniz -- yani spam
olarak işaretlediklerinizi otomatik olarak çöpe atmanız gereksiz.

Esen kalın,
Deniz