[Linux-programlama] DBF to PostGreSQL

---------

[Linux-programlama] DBF to PostGreSQL

From: Uygar UZUNHASAN <uygaruzunhasan_at_yahoo.com>
Date: Wed, 26 Nov 2008 06:13:55 -0800 (PST)

    Eski DBF veri tabanını PostGreSQL 8.3 e aktarmak için http://www.whitetown.com/dbf2sql/ adresinde bulduÄŸum programı kullanıyorum. Burada çeÅŸitli standartlar tanımlanarak 8.3 e uygun sql kodları alıyor sonra onları koÅŸuyorum. Ancak bazı sorunlar yok deÄŸil. En önemlileri aktarılan verilerde bozulma ve kayıplar oluyor. örneÄŸin'AKY123' ÅŸeklindeki bir veri 'AKY 123 ' haline geliyor. Hem hepsinin sonunu boÅŸlukla dolduruyor hem de bazen araya boÅŸluk atıyor. Sondaki boÅŸluklar tahminimce sutun character(10) olarak tanımlandığı için ekleniyor veya belkide DBF lerin doldurulduÄŸu yazılım dan kaynaklanıyor olabilir -ben yazmadım, eski bir DOS programı-. Elimdeki dört dbf tablosu 30.000 ila 100.000 arası kayıt içeriyor ve en önemlisi bu bozulma tabloları bir birine baÄŸlayan birincil anahtar-yabancıl anahtar tutarsızlığı yaratıyor (aslında ortada ne PK ne FK var ama kullanış amacı aynı). SaÄŸlıklı bir geçiÅŸ yapabileceÄŸim baÅŸka bir yazılım biliyor musunuz? veya bu boÅŸluklardan nasıl kurtulabilirim? Not: Her sutun için character(10) gibi deÄŸerleri character varying ile deÄŸiÅŸtiriyorum. Yalnız birisinde SELECT..FROM...GROUP BY.. ÅŸeklinde bir sorgudan sonra sondaki boÅŸluklar gidiyor ama aynı ÅŸey diÄŸer tablolarda olmuyor. index, vacuum da iÅŸe yaramadı. Uygar UZUNHASAN uygaruzunhasan@yahoo.com