[Linux-programlama] Re: PostGreSQL Replication (Slony-I) ???

---------

[Linux-programlama] Re: PostGreSQL Replication (Slony-I) ???

From: Devrim GÜNDÜZ <devrim_at_gunduz.org>
Date: Mon, 24 Nov 2008 09:51:40 +0200

Merhaba,

On Mon, 2008-11-24 at 09:32 +0200, volkan kepoglu wrote:

> Postgresql ile replication yapan programlar nelerdir? bildiklerinizden
> birkaç tane örnek verebilir misiniz?

http://www.postgresql.org/docs/current/static/high-availability.html

adresinde genel olarak bilgiler var.

http://slony.info

http://pgfoundry.org/projects/skytools

adresindeki Slony-I ve Londiste sizin işinizi görebilir. Ayrıca

http://www.commandprompt.com/products/mammothreplicator/

http://www.postgres-r.org

http://bucardo.org/

adresinde de birÅŸeyler bulabilirsiniz.

> benim aradığım özellikle internet üzerinden (https desteklerse çok
> daha iyi olur) ile baÅŸka bir makinedeki postgresql ile iletiÅŸim kurup
> replication yapan bir program arıyorum. ve özellikle bu programın
> python bindings varsa mükemmel olur.

Üstte de yazdığım gibi ilk iki link sizin için iyi olabilir.

> Slony-I diye bir şey buldum, ama daha henüz detaylıca inceleme şansım
> olmadı. Slony-I intranet üzerinden mi yoksa internet (web) üzerinden
> de replication yapabiliyor mu? bilen var mı?

Web değil tabii ki; WAN üzerinden replikasyonu da destekliyor Slony-I.

Kolay gelsin,

--
Devrim GÃœNDÃœZ, RHCE
devrim~gunduz.org, devrim~PostgreSQL.org, devrim.gunduz~linux.org.tr