[Linux-programlama] Re: DBF to PostGreSQL

---------

[Linux-programlama] Re: DBF to PostGreSQL

From: Atıf CEYLAN <atifceylan_at_gmail.com>
Date: Wed, 26 Nov 2008 16:33:12 +0200

>Not: Her sutun için character(10) gibi değerleri character varying ile
değiştiriyorum.
demişsiniz.
bu işlemi veriyi aktarmadan önce yapmanız gerekir. eğer buna rağmen halen
boşluk oluyorsa aktarmada sorun var demektir. o zaman aktarma işleminden
sonra
update mytable1 set field1 = trim(field1),field2 = trim(field2)
şeklinde bir güncelleme yapabilirsiniz. araya o şekilde boşluklar vermesi
aktarma yazılımından kaynaklanıyor.

kolay gelsin.

2008/11/26 Uygar UZUNHASAN <uygaruzunhasan_at_yahoo.com>

> Eski DBF veri tabanını PostGreSQL 8.3 e aktarmak için
http://www.whitetown.com/dbf2sql/ adresinde bulduğum programı kullanıyorum.
Burada çeşitli standartlar tanımlanarak 8.3 e uygun sql kodları alıyor sonra
onları koşuyorum. Ancak bazı sorunlar yok değil.
> En önemlileri aktarılan verilerde bozulma ve kayıplar oluyor. örneğin
'AKY123' şeklindeki bir veri 'AKY 123 ' haline geliyor. Hem hepsinin
sonunu boşlukla dolduruyor hem de bazen araya boşluk atıyor. Sondaki
boşluklar tahminimce sutun character(10) olarak tanımlandığı için ekleniyor
veya belkide DBF lerin doldurulduğu yazılım dan kaynaklanıyor olabilir -ben
yazmadım, eski bir DOS programı-.
> Elimdeki dört dbf tablosu 30.000 ila 100.000 arası kayıt içeriyor ve
en önemlisi bu bozulma tabloları bir birine bağlayan birincil
anahtar-yabancıl anahtar tutarsızlığı yaratıyor (aslında ortada ne PK ne FK
var ama kullanış amacı aynı).

> Sağlıklı bir geçiş yapabileceğim başka bir yazılım biliyor musunuz?
veya bu boşluklardan nasıl kurtulabilirim?

> Not: Her sutun için character(10) gibi değerleri character varying ile
değiştiriyorum. Yalnız birisinde SELECT..FROM...GROUP BY.. şeklinde bir
sorgudan sonra sondaki boşluklar gidiyor ama aynı şey diğer tablolarda
olmuyor. index, vacuum da işe yaramadı.

> Uygar UZUNHASAN
> uygaruzunhasan_at_yahoo.com

/**