[Linux-programlama] Re: Linux ta C programlama?

---------

[Linux-programlama] Re: Linux ta C programlama?

From: Ömer F. USTA <omerusta_at_gmail.com>
Date: Mon, 18 Feb 2008 07:57:45 +0200

Sizin bahsettiğiniz Visual-C diye gecen (gercekte boyle bir dil yok )
ve genelde
windowsun apilerini ve MFC (microsoft foundation classes) sistemini kullanan
C++ dır. Oradaki IDE sizin yerinize birçok öğeyi oluşturur. Ama bir IDE nin
esas amacı bu öğleri sizin yerinize oluşturmak değildir onun yerine size
geliştirme çabalarınızda azami yardımı sağlamaktır. Yani sizin için
syntax hatalarınızı
bulmak, highlighting yapmak (renklendirmek gibi düşünebilirsin ) ,
derleyici ve bağlayıcıları
bir tuşla çalıştırmak, debug uygulamalarıyla yazdığınız programda adım
adım ilerlemenizi
sağlamaktır. IDE aslında ayrı ayrı programların yapabileceği işlemleri
tek bir yerden yapmanıza olanak sağlayan bir ortamdır ki bu nedenle
ismi entegre geliştirme ortamı dır.

Yani IDE de size sunulan her özelliği kullanmak zorunda değilsinizdir
ve zaten bircoğunu
geliştirme sırasında birçok programcı arkadaş kullanmamaktadır.

Yani ben uzun lafın kısası Kullanacağın IDE ( bak program demiyorum cunku IDE
çoğu zaman tek bir program değildir belkide binlerce programın bir
araya getirilmiş
şekli olabilir ) Eclipse veya tercihen Kdeveloptur.

Sana bir abi tavsiyesi veriyorum eğer gerçekten bişiler oluşturmak
için C öğrenmeye
çalışıyorsan beni dinle ve C++ öğren. Nesne yönetimli dillerin ne
kadar çok progrma
geliştirirken işine yarayacağına inanamazsın. + Python ile uğraştıktan sonra
(ki %100 nesne tabanlı[yönelimli] bir dildir) C gibi bir dilde çok
kötü tökezler ve zorlanırsın.

kdesdk , kdevelop paketlerini kur ve c++ öğrenmeye başla derim.
[ufak bir not daha alışkanlıklarının oturması için her oluşturduğun
.cpp dosyasının
yanına .h dosyasını oluşturmayı ve prototipleri buraya yazmayı
alışkanlık haline getir ]

--
Ömer Fadıl USTA
http://www.bilisimlab.com/