[Linux-programlama] Re: Linux ta C programlama?

---------

[Linux-programlama] Re: Linux ta C programlama?

From: Levent SARI <floyd07_at_gmail.com>
Date: Mon, 18 Feb 2008 22:58:41 +0200

> Yani ben uzun lafýn kýsasý Kullanacaðýn IDE ( bak program demiyorum cunku IDE
> çoðu zaman tek bir program deðildir belkide binlerce programýn bir
> araya getirilmiþ
> þekli olabilir ) Eclipse veya tercihen Kdeveloptur.
>
> Sana bir abi tavsiyesi veriyorum eðer gerçekten biþiler oluþturmak
> için C öðrenmeye
> çalýþýyorsan beni dinle ve C++ öðren. Nesne yönetimli dillerin ne
> kadar çok progrma
> geliþtirirken iþine yarayacaðýna inanamazsýn. + Python ile uðraþtýktan sonra
> (ki %100 nesne tabanlý[yönelimli] bir dildir) C gibi bir dilde çok
> [...]
    Sayýn Ömer Hocam tabiki sizin gibi deðerleri insanlarýn
tavsiyelerini dinlemem gerekli. Ancak þöyle ki; benim uzun zamandýr
kafam bazý konularda çok karýþýk. Bu baðlamda bildiðim ve yapmayý
amaçladýðým sadece belli baþlý þeyler var. Bunlardan birisi unix/linux
sistemini çok iyi kavrayýp bir gün unix/linux tabanlý iþletim sistemimi
kendim yazabilmek. Ayrýca yine ayný þekilde bana unix/linux üzerinde
gerekli olan bir programý internette bulduðum gpl tabanlý ve istediðime
yakýn programlardan yola çýkarak kendim yaza bilmek. Hatta öyleki gün
gelip sadece bir hesap makinasý yapabilecek kadar zayýfta olsa kendi
dilimi kendim yazmak. Ýþte bu yüzden yaptýðým araþtýrmalar beni en
güçlü,en köklü ve en saðlam dillerden biri olan (benim nezlimde tek
olan) standart c(ansi c) ye götürmüþ olmasýdýr. Kýsacasý sadece bir
butonu bile kod satýrý diye tabir ettiðimiz editör üzerinde yazýp
biçimlendiremedikten sonra pek te bu iþin mantýðýný kapmýþ sayýlamayýz.
Keza ben bilgisayar bölümü öðrencisiym benim bu konuyla ilgili kendime
aldýðým en iyi örnek; sýradan bir son kullanýcý bir "word" yada "excel"
in tüm özelliklerin bilmek yada kullanmak zorunda deðildir ancak ancak
bilgisayar bölümünde olana ve kendini bu iþe adamaya kararlý biri için
bu durum aksini teþkil etmektedir yani biz bir çok þeyin iþleyiþ
mantýðýný ne kadar iyi bilirsek okdar profesyonel oluruz.
     Elbette sizlerin deneyim, önerilerini ve tecrübelerini almak bizler
için çok iyi olacaktýr.
> kdesdk , kdevelop paketlerini kur ve c++ öðrenmeye baþla derim.
> [ufak bir not daha alýþkanlýklarýnýn oturmasý için her oluþturduðun
> .cpp dosyasýnýn
> yanýna .h dosyasýný oluþturmayý ve prototipleri buraya yazmayý
> alýþkanlýk haline getir ]

    Bu konuyla ilgili olarak uzun araþtýrmalarmalar yapmama raðmen bir
türlü zihnimde net bir þekil oluþturabilmiþ (tam manasýyla idrak
edebilmiþ) deðilim.Bu nesne tabanalý yani "object oriental" tabanlý
dillerin tam olarak açýklamasý(sýnýflandýrýlmasý) nedir?Bana daha
detaylý bir açýklama yaparsanýz çok sevinirim.Herþey için çok teþekkür
eder.Kolaylýklar dilerim...