[Linux-programlama] Re: Linux ta C programlama?

---------

[Linux-programlama] Re: Linux ta C programlama?

From: Levent SARI <floyd07_at_gmail.com>
Date: Mon, 18 Feb 2008 04:38:58 +0200

Ömer F. USTA yazmış:

> Merhabalar

> Sanırım siz daha 2 hafta önce python öğrenmeye merak sarmamış mıydınız ?
> Size tavsiyem (yanlış anlamayın) aç gözlülük edip biraz ondan biraz bundan
> programlama dillerini öğrenmeye çalışmaktansa bir dilde karar kılıp o dilde
> kendinizi olabildiğince geliştirmeniz yönünde olacaktır.

    Sayın hocam öncelikle ilginiz için çok teşekkür ederim. Ancak hemen
şunu belirteyim ben "python" u yaklaşık 2 aydır öğrenmeye çalışıyorum.
Zaten ağırlığım python üzerinde, ancak bir yandan da "ansi c" öğrenmeye
başladım. Python konusunda değil, ama "ansi c" konusunda ezelden beri
bir takıntı ve merak içerisindeyim. Zaten kısa vade de değil, uzun vade
de bu işi öğrenmeyi planlıyorum. Ancak dediğiniz gib gerçekten zor
olmuyor değil, bazen bir çok şeyi bildiğim halde karıştırıyorum.

> Bana kodu derlemesin sadece syntax highlighting yapsın diyorsan
> kate fazlasıyla işini görecektir. Ama tavsiyem Eclipse veya Kdevelop
> kullanman yönünde.
>

> Ve son bir not. C birçok kişi için ağır bir dildir. Tavsiyem QT
> kütüphanelerini kullanabilmen
> ve nesne yönelimli bir dil olmasından dolayı C++ ( Cpp ) öğrenmen
> yönünde olacaktır.
> (C++ (cpp) basit bir dildir demiyorum)

    Aklımda karmaşa içerisine düştüğüm bir kaç noktadan biri bu "ide"
konusu. Bir çok araştırma yaptım ve bu "ide"lerle ilgili bir çok yazı
okumama rağmen, hala tam olarak anlamış değilim. Her nedense bir türlü
zihnimde bir resim canlanamadı. İşin açıkcası benim istediğim şu; ben
normalde "Borland c ++" da kullandım.(Okulda öğrendik). Özet olarak
anlatmak gerekirse orada şöyle bir olay mevcut, mesala "Borland" ı
açtığınız da karşınıza bir arayüz çıkıyor. Burada hazır bir form ,hazır
butonlar vs vs vs daha bir çok şey var, ve siz formun üzerine butonu
yerşleştirip içerisine hangi olay yordamında ne yapmasını istediğinizi
yazıyorsunuz. Belki şimdi söyleyeceklerim biraz fantastik olacak ancak
ben bu "ansci c" konusunda yukarıda bahsettiğim gibi hazır bir form,
buton vs istemiyorum. Ben sadece bir editör(örnek: notepad) istiyorum
ve bu editörde kodlarla çalışmak istiyorum. Yani ben bir notepad
açmalıyım ve bu pad in içierisine yazdığım kodlarla herşeyini kendim
belirlediğim(boyu,rengi,şekli vs vs vs) formumu hazırlamalıyım ve yine
kodlarla bu formun üzerine istediğim şekilde kendi butonumu çizmeli ve
yerleştirmeliyim ancak bahsettiğim gibi yine ben bu olayları sadece bir
padde kodlarla yapmak istiyorum. Umarım ne demek istediğimi
anlatabilmişimdir.İlginiz için şimdiden çok teşekkür ederim...