[Linux-programlama] Re: PHP'den MySQL'i kullanmak için sınıf/class arıyorum...

---------

[Linux-programlama] Re: PHP'den MySQL'i kullanmak için sınıf/class arıyorum...

From: Omer Barlas <omer_at_serbestcagrisim.com>
Date: Thu, 04 Dec 2008 09:38:45 +0200

Atif CEYLAN @ 04-12-2008 01:47:
> <?php
> $cayci = new cayhane;
> $cayci->bana_iki_cay_doldur();
> ?>

her seferinde cayhane'yi tekrar yaratmaya gerek yok;
cayhane::bana_iki_cay_doldur()
eðer çayhane her yaratýldýðýnda çay demleme iþlemini yapmýyorsa ayný etkiyi
yapacaktýr, ama tabi php sonuç itibari ile bir 'script' dili olduðu için ve
java gibi kullanýldýðý sürece hafýzada kalmamasýndan sebep her 'bana iki
çay' diye seslendiðinizde cayhane'yi baþtan yaratmak, sonra çayý demlemek,
bardaða doldurmak ve isteyen kiþiye iletmek iþlerini sýrasýyla yapmak gerekiyor.

gel gör ki java'da durum farklý, siz iþyerinize geldiðinizde çayhane bir
kere açýlýyor ve tüm çalýþma süreci boyunca çayý hazýr ve demlenmiþ olarak
tutuyor. o yüzden php6'nýn da hafýzada sabit olarak çalýþmadýðý ve bir
daemon olarak kalmadýðý sürece -ki zannetmiyorum çalýþsýn, ajax bile
biliyorsunuz baþka bir scripti çalýþtýrmaktan ibaret, iþlenmiþ scripte
tekrar herhangi bir deðiþken ekleyemiyorsunuz- php'nin herhangi bir web
script dili olmaktan öteye geçmesi zor.

--
Omer Barlas
omer_at_serbestcagrisim.com