[Linux-programlama] Re: PHP'den MySQL'i kullanmak için sýnýf/class arýyorum...

---------

[Linux-programlama] Re: PHP'den MySQL'i kullanmak için sýnýf/class arýyorum...

From: Atif CEYLAN <atifceylan_at_gmail.com>
Date: Thu, 04 Dec 2008 01:47:23 +0200

Merhaba,
amacým kuru kuruya muhalefet deðil, birazda bilgi paylaþýmý için bir
ortam oluþmasý :)
bu acýkladýlarýnýzý hadi anlatýn desek anlatýrmýydýnýz? (þaka tabiki.)
bir iki düzeltme yapmak istiyorum.

Kesinlikle Framework kullanýlmasýn demiyorum ancak, php ile baþlanýlmýþ
(herhangi bir framework kullanýlmaksýzýn) projelerde hadi projeyi ZF'ye
taþýyalým demek pek mantýklý olmaz sanýrým. Eðer sil baþtan baþlanýlacak
ise o zaman daha oturaklý bir modelleme ve geniiiiþçe bir kütüphaneler
silsilesi olan java cok daha iyi bir tercih olur. Öðrenme zamaný
derseniz o zaman da derim ki, ZF php den hayli uzak yeni bir dil olmuþ
:) Manualini 1 ayda kýsmen okuyup idrak edebildim (sizleri tenzih
ederim. bu benim hýzlý öðrenme kabiliyetsizliðimle alakalý sanýrým.)

Bu sürede java veya python'a yoðunlaþsam (þuan en azýndan phyton mu?
yoksa pyhton mu? diye düþünmek zorunda kalmazdým :) ) sanýyorum daha
verimli olurdu benim için.

Bir diðer hususta, eðer php framework illaki olsun dersek, o zaman cake,
prado gibi alternatiflere göre Zend tercih sebebi olabilir. En azýndan
php var olduðu sürece o da var olur diye düþünüyorum.

php 6 ya gelince, orada bazý þüphelerim var. Tamam namespaceler hedeler
medeler gelecek ama ne þiþ yansýn ne kepap ile bu iþlerin olmayacaðýný
düþünüyorum. Aþaðýdaki gibi kod yazmaya müsaade edilmeye devam edildikçe
php gönlümüzdeki yere gelemez. Aslýný sorarsanýz bu mükemmel biþey benim
için ama gelgelelim dünyanýn gittiði yer object oriented denen
zamazingo. Ve siz (Zendi kstediyorum), "ben object bir dil uyduruyorum"
diyorsanýz aþaðýdaki kod yapýsýndan vazgeçeceksiniz. (bence)

<?php

$s1 = 'ben bir metinim';
$s2 = 'bende bir aliyim';

if (strcmp($s1,$s2))