[Linux-programlama] Re: PHP'den MySQL'i kullanmak için sýnýf/class arýyorum...

---------

[Linux-programlama] Re: PHP'den MySQL'i kullanmak için sýnýf/class arýyorum...

From: Atif CEYLAN <atifceylan_at_gmail.com>
Date: Wed, 03 Dec 2008 21:23:46 +0200

Sayýn, Þiriyev'e muhaliflik için söylemiyorum, ayrýca yazdýklarým
tamamen þahsi fikrimdir, hatta yanýlýyor bile olabilirim.

Zend'in de amelelik yönleri oldukca fazla. En azýndan php eskiden beri
procedural bir dil ve bir noktadan sonra nesneleþmeye çalýþýlmýþtýr.
Dolayýsý ile eski köye yeni adet cihetinden eski yazarlarý, nesnelliði
pek ilgilendirmiyor zannýmca (yazýnca kodunuz bayaðý afilli duruyor
gerçi :) ). Yeni öðrenenler veya ilgi duyanlara da derim ki, eðer object
bir dil istiyorsanýz neden php ile uðraþasýnýz ki?

PHP'de opsiyonaliteyi saðlýyabileceðiniz en iyi hede "array" :). Zend
kütüphanelerinde attributes için, properties (böyle biþey varmý
bilemiyorum) için arrayler kullanýlmýþ. ben php ve C de yazýyorum,
object bir dil bilmiyorum ancak zend, cake php ve prado ile biraz
kastýrdýktan sonra standartlaþma adýna belki kullanýlabileceðini deðilse
asýl hammaliyenin kendileri olduðunu gayet müþahede ettim.

Kendi birikimleri olan, kendi kitaplýklarýný veya pear'ý kullanan bir
php geliþtiricisi için zend bence alýþmasý zor bir zamazingo. Bu gün
bir framework kullanacak olsam veya object bir yapý tasarlasam önce ya
java ya da pyhton öðrenir sonra iþe baþlarým :)

bir blog sitesinde gördüðüm framework mükemmel ilgi çekici idi. 1 kb
uzunluðunda bir zip download ediyorsunuz içinde index.php dosyasý var
açtýðýnýzda

<?php
    //enter your code here
?>

yazýyor :)

Seçimler arefesinde biraz muhalefetin kimseye zararý olmaz sanýrým :)

Kolay gelsin

/**
* @author Atýf CEYLAN
*