[Linux-programlama] Re: PHP'den MySQL'i kullanmak için sınıf/class arıyorum...

---------

[Linux-programlama] Re: PHP'den MySQL'i kullanmak için sınıf/class arıyorum...

From: Elvin Åžiriyev <elvin_at_siriyev.net>
Date: Wed, 3 Dec 2008 22:09:29 +0200

Atýf beyin "muhalefetlik" adý altýnda yazdýðý yazý gerçekten
düþündürücü ve samimi. Ben yazýya düþünce diyerek þöyle devam edeyim.
Java ciddi anlamda geliþmiþ ve çok güzel kütüphanelere sahip bir
dildir ve PHP den üstünlüðünü kabul ediyorum. Sýradaki büyük çaplý
projemi Javada yazmayý planlýyorum ve ondan sonra Java biliyorum
diyeceðim için þimdi biraz ZF den bahsedeyim.

MVC de V'si kocaman olan web yazýlýmýnda doðal olarak html içerisinde
php görmek normal birþey. ama bunlarý birbirinden ayýrmayý
becerebildiðin kadar hýzlýsýndýr ve arkanda 1 hafta sonra beðeneceðin
bir kod býrakmýþ olursun. Yazýlýmda zenginlik için PHP den vazgeçelim
diyemiyoruz. ZF MVC destekli öncü frameworkdur ve web yazýlýma kontrol
getirmiþtir. iþim gereði baþkalarýn kodlarýna birþeyler eklemenin ne
demek olduðunu çok iyi biliyorum. Sonuç olarak bir standart tutturmak
PHP nin en büyük sorunu. ZF bunun için gerekli. ve not olarak
söyleyeyim ki PHP 6 ile artýk gerçek anlamda Object Oriented bir dil
bekliyoruz.

Kütüphanalere gelince. Her projede daha da geliþtiridiðim sayfalama
nesnemi artýk ZF ile kullanmýyorum. Gerek kalmadý, ZF birden fazla
sayfalama seçeneði sunuyor. Ama unutmamak gerekiyor ki ZF bir
frameworkdur ve sizin Nesneler olmadýkça bir iþe yaramaz. Mesela
içerisinde Garanti, Vakýf Bank, Deniz vs bankalarýnýn Virtual
Poslarýný kullanabilen bir nesne yok, veya SMS protokollerine baðlantý
bulamazsýnýz ve þimdilik regular expression kütüphanesi de mevcut
deðil. ama nerdeyse geri kalan iþlerinizi yapacak her þey var. Layout
özelliði, Çoklu dil desteði, Eriþim kontrolleri, uyumlu cache
olanaklarý, Ajax geliþtime kolaylýklarý (Örneðin fireBug + firePHP
desteði), Degug-Log-Error Reporting iþlevselliði, hýzlý form
oluþturma-doðrulama-filtreleme, web servisleri ve diðer kullanýþlý
fonksiyonlarý ZF yi benim için önemli kýlýyor.

Yorumlarýmý eleþtirilere açýk býrakarak sadece yön gösterici nitelikte yazdým.
Umarým seçim arefesinde birkaç daðýnýk cümle kimseyi yormaz. ;)

Herkese saygýlarla...

--
Elvin Þiriyev
http://siriyev.net