[Linux-programlama] Re: Sendmail ve Forward

---------

[Linux-programlama] Re: Sendmail ve Forward

From: Kerem ERSOY <kerem_at_sibernet.com.tr>
Date: Wed, 3 Dec 2008 15:04:07 +0200

Hocam tabii ki yemez :)

Forward. Kullanýcýnýn home dizininde olmalý ve içerisinde de sadece
Forward edilecek account / accountlar olmali

Diyelim ki al adýnda bir kullanýcýnýz vaqr ve bu kollanýcýnýn home dizini
/home/ali

Siz gelen maillerin ali ve veliye gitmesini istiyorsanýz forward dosyanýzýn
içerisine þöyle bir þey yazömalýsýnýz

\ali
veli

alinin baþýndaki slash karakterine dikkatiniz çekeyim eðer bunu koymazsanýz
ali devamlý kenisine mail göndererek sonsuz loopa girecektir.

Eðer iþi aliases dosyasi ile çözmeye karar verirseniz:
Þöyle bir satýr ekleyebilirsiniz:

ali: ali, veli

Sklayýp daha sonra da "sendmail -bi" ya da "newaliases" komutunu çalýþtýrýn.

Eðer Virtual user ile çözmeye karar verirseniz:

Öncelikle bir konfigürasyon dosyasý oluþturun örneðin aþaðýdaki gibi:

divert(0)dnl
VERSIONID(`@(#)mailserver.mc 1.0 (alanadiniz.com) 12/3/2008')
OSTYPE(linux)dnl
DOMAIN(yourdomain.com)dnl
FEATURE(`virtusertable')dnl
MAILER(local)dnl
MAILER(smtp)dnl

Sendmail kaynak dizininizn altýndaki cf/cf diznine geçip

./Build mailsunucu.cf
cp /etc/mail/sendmail.cf /etc.mail/sendmail.cf.org
cp mailsunucu.cf /etc/mail/sendmail.cf

komutlarý ile oluþturup kopyaladýktan sonra

/etc/mail altýnda virtusetable dosyasýný açarak içine:
ali_at_alanadi.com: yerelali

yazýn saklayýp çýkýn ve:

makemap hash virtusertable.db < /etc/virtusertable

komutunu çalýþtýrýsn

daha sonra alias dosyanisi açarak içersine:
yerelali: ali, veli

ekleyip sendmail -bi çalýþtýrýn.

Ancak yine de gavurlarýn çk sevdiðim bir öz deðiþi olan RTFM yi size tekrar
hatýrlatayým.. Sonuþta manuallerde her türlü çözüm var. Dolayýsýyla
yýlmayýn. Sendmail' i çok karmaþýk buluyorsanýz postfix' e geçmenizi
öneririm.

Selamlar,

Kerem ERSOY