[Linux-programlama] Re: python, tif dosyaları ve ocr

---------

[Linux-programlama] Re: python, tif dosyaları ve ocr

From: Aydın ŞEN <adigeaydin_at_gmail.com>
Date: Fri, 1 Aug 2008 14:33:25 +0300

Daha önce java ile ile image işleme ile uğraşmıştım. Ayıracağınız döküman
türelerinin sabit olduğunu varsayıyorum. Belgeleri ayırabilmek için
referanslara ihtiyacınız var. İlk olarak aklıma gelen örneğin her image'in
(10,10) boyutlarında bir alanının taranması (bu alan sizin belirlediğiniz,
dosyaların birbirinden renk olarak farklı olduğu alanlar olmalı). Her dosya
için bu alanların renk kodlarını belirlersiniz ve daha sonra karşılaştırma
ile dökümanın türünü ayırt edebilirsiniz. Bu belirlediğiniz alanlarda
değişken bir şey olmamalı, yazı falan gelmemeli üzerine. Eğer
dökümanlarınızda referans alabileceğiniz böyle alanlar varsa bu yöntemle
halledebilirsiniz diye düşünüyorum. Hele tarayıcınızdan dökümanların düz bir
şekilde taranma garantisi varsa işiniz pek zor olmayacaktır.

İlk olarak aklıma gelen çözüm bu.