[Linux-programlama] Re: python, tif dosyaları ve ocr

---------

[Linux-programlama] Re: python, tif dosyaları ve ocr

From: Timuçin Kızılay <tim_at_savaskarsitlari.org>
Date: Fri, 01 Aug 2008 14:58:39 +0300

Merhaba,

Tarayıcı dokumanları 1 bit yani siyah-beyaz tarıyor, haliyle renk
kodlarına bakabilme gibi bir imkanım yok. Bu taranmış tif dosyaları
dokuman arşivi oluşturmak amacıyla taranmış ve dosya isimleri elimdeki
veritabanı ile bağlantı kurabileceğim şekilde düzgün verilmiş, tek
uğraştıran konu dokumanın türünün bulunması. Dokumanlar hemen hemen
sabit ama bilgisayarda hazırlanan dokumanlar değil, çoğu matbu olarak
basılmış ve üzerine sonradan dot-matrix yazıcı ile doldurulmuş ve daha
sonra üzerinde bir sürü imza, kaşe vs. olan dokumanlar. Bazılarının
kalitesi çok kötü oluyor çünkü matbu formlarda arka planda renkler
şekiller var bunlar siyah-beyaz taranınca dokumanı bozuyor ama
dokumanların bu hali bile arşiv amaçlı saklamak için yeterli, sonuşta
fax kalitesinde olması yetiyor. Dokumanları tiplerini belirlemek için
daha önceden visual basic ile yazdığım programda ocr işleminden geçirip
her sayfa için artık OCR ne kadarını tanıdıysa bir string değişkene atıp
bunun içinde yalnız o dokumanda geçen keywordleri arattırıyordum. OCR
olarak MS office 2003 ile gelen ocr komponentini visual basic içinden
çalıştırıyordum, dokuman-sayfa-0012.tif dosyasını aç ocr yap çıkan
sonucu bana string olarak döndür sonra bu stringin içinden önceden
tanımlanmış keywordleri ara buna göre türünü tespit et gibi bir işlem
yapıyorum. Şimdi o eski VB ile yazılmış programı düzeltmeye devam etmek
yerine python ile aynı şeyi yapmaya çalışıyorum. Dokuman türünü tespit
için ocr kullanmak bana kötü bir yöntem gibi geliyor çünkü amacım
dokumandaki yazıları text olarak almak değil, yalnızca türünü tespit
etmek, bütün bir sayfayı ocr işleminden geöirmek de sayfa başına 15 ile
30 sn arası bir süre tutuyor bu da performans açısından çok sıkıntı
yaratıyor. Yalnızca dokuman türü tespiti için başka hangi yaklaşımlar
var bunu bulmaya çalışıyorum, bu dokuman tanımlamanın OCR gibi bir
kısaltması varsa google'dan aramalarımda kullanmak için bu işleme ne
isim veriliyor bilmek isterim.