[Linux-programlama] python, tif dosyaları ve ocr

---------

[Linux-programlama] python, tif dosyaları ve ocr

From: Timuçin Kızılay <tim_at_savaskarsitlari.org>
Date: Fri, 01 Aug 2008 11:43:09 +0300

Merhaba,

Linux-sunucu mail listesine bu mesajı yazmıştım. Liste üyelerinden bir
arkadaş bu mail listesine yazmamı hatırlattı. Bu konu ile ilgili
birşeyle söyleyebilecek var mı?

-------------------------
     linux sunucu üzerinde python ile tif dosyalarını ocr iÅŸleminden
geçirmek
     istiyorum. tif dosyaları ile uÄŸraÅŸmak için PIL (Python Imaging Library)
     kullanmaya çalıştım ama bu libray group4 sıkıştırmalı tif dosyalarını
     desteklemiyor, kullandığım network dokuman scanner cihazı da bu
formatta
     sıkıştırma yapıyor. ZSI python library diye birÅŸey buldum, bununla tif
     dosyalarını sayfalara ayırma vb. iÅŸlemlerini yapabiliyorum. Åžimdi sıra
     geldi OCR iÅŸlemi ile bu tif dosyalarında belgelerin türlerini bulmaya.
     OCR ile dokumanları text'e çevirmek gibi bir ihtiyacım yok, zaten o
     dokumanlarda olan bilgilerin çoÄŸu elimdeki bir veritabanında var, benim
     yapmaya çalıştığım OCR ile tif dosyalarını okutup bu dokumanların
     türlerini ayırabilmek, yani ÅŸu sayfa faturadır, bu sayfa makbuzdur, ÅŸu
     sayfa bilmemne formudur gibi çoÄŸunlukla hep aynı formatta dokumanların
     türlerini ayırabilmek. Bunun için OCR doÄŸru yöntem deÄŸil diye
     düşünüyorum ama aklıma baÅŸka yöntem gelmedi. Bu konuda ipucu
verecek var
     mı?
     Bu projenin aynı iÅŸini yapan benzer bir projeyi 3 yıl önce windows
     Ã¼zerinde visual basic ile ve MS office içinden çıkan OCR library
     kullanarak halletmiÅŸtim ama aynı yazılımı linux sunucu üzerinde
     Ã§alışacak ÅŸekilde python kullanarak yeniden yazmak istiyorum.

Sunucu listesi yerine programlama veya python listelerine gönderirseniz
daha çok kişi yardımcı olacaktır.