[Linux-programlama] Re: WEB Programlama için root kullanıcısı mı olmak gerekir.

---------

[Linux-programlama] Re: WEB Programlama için root kullanıcısı mı olmak gerekir.

From: Ahmet Emre Aladağ <aladagemre_at_gmail.com>
Date: Sun, 23 Dec 2007 18:52:19 +0200

23.12.2007 tarihinde Yaşar ÖZANLAĞAN <yasarozanlar_at_gmail.com> yazmış:

> Normal kullanıcı hesabı ile oluşturulan web sayfasını /srv/www/htdocs
> dizinine kaydetmek için oturumu kapatıp root ile tekrar sisteme girip
> kaydetmek zorunda kalıyorum. Kullanıcı hesabımdan çıkmadan bu işlemi nasıl
> yapabilirim?.

İki yolu var. En kolay yolu kişisel Ev dizininiz altında public_html adında
bir dizin oluşturmanız ve dosyalarınızı buraya koyduktan sonra sunucunuza
bağlanırken http://localhost/~kullaniciadi adresine bağlanmanız.

Diğer zor olan yol ise, mutlaka /var/www/htdocs altından ulaşmam gerekiyor
diyorsanız Pardus->Programlar->Sistem->Daha Fazla Uygulama->Dosya Yöneticisi
(Yetkili Mod)'u seçip root parolanızı girdikten sonra dosyalarınızı bu
pencereye sürüklemek olacaktır.

Kolay gelsin...

Ayrıca PHP konusunda tavsiye edeceğiniz bir Türkçe kitap var mı ?.

Bende hızlı ve kısa bir giriş yapmaya yardımcı olan Pusula yayıncılığın
(Mehmet Şamlı) bir kitabı vardı, ancak belirtmek gerekli ki, başlangıç için
yeterli, ama ilerisi için yetersiz.

Kolay gelsin...