[Linux-programlama] Re: php ile sistem komutlarını çalıştırma

---------

[Linux-programlama] Re: php ile sistem komutlarını çalıştırma

From: veli akcakaya <v.akcakaya_at_gmail.com>
Date: Sun, 23 Dec 2007 18:32:32 +0200

Merhabalar,
yanıt için teşekkürler. Geliştireceğim uygulama iç ağda çalışacak ve
sunucuda başka da bir kullanıcı tanımı olmayacak. Dolayısı ile bu tehlikenin
farkındayım aslında.
wheel grubuna ait normal bir kullanıcı ile aşağıdaki komutu
verdiğimdebenden root şifresini istiyor.
%sudo /usr/local/bin/php -f /home/veli/public_html/kutu/index.php

sudoers konfigürasyonu konusunda çok deneyimli değilim, sudoers dosyasındaki
tanımımda bir hata olmuş olabilir mi acaba, ben şifre istemeden doğrudan
çalışmasını istiyorum.

www ALL=NOPASSWD:/sbin/reboot
veli ALL=NOPASSWD:/sbin/reboot

satırları var ama bu satırlar ile ilgili daha öncesinde herhangi bir ALIAS
tanımı yapmak gerekir mi bilmiyorum.
Bir de sistemim freebsd.

Teşekkürler..

23.12.2007 tarihinde Rüştü Derici <rustuderici_at_gmail.com> yazmış:

> Merhabalar,
> Öncelikle, bu komutları web'e açmanın tehlikelerinin umarım
> farkındasınızdır..
> sudo 'nun en sade kullanımı
> %sudo <command>
> şeklindedir yani komut satırında sizin örneğinizi
> %sudo "/usr/local/bin/php -f /home/veli/public_html/kutu/index.php"
> şeklinde yazmanız gerekir..
> webden çalıştırmak içinde php içerisine system("sudo command");
> şeklinde gömmeniz gerekecektir ..
> system fonksyonunun kullanımı hakkında detaylı bilgiyi
> http://tr2.php.net/manual/en/function.system.php
> [...]

v e l i   a k ç a k a y a