[Linux-programlama] Re: php ile sistem komutlarını çalıştırma

---------

[Linux-programlama] Re: php ile sistem komutlarını çalıştırma

From: Rüştü Derici <rustuderici_at_gmail.com>
Date: Sun, 23 Dec 2007 17:14:40 +0200

Merhabalar,
Öncelikle, bu komutları web'e açmanın tehlikelerinin umarım farkındasınızdır..
sudo 'nun en sade kullanımı
%sudo <command>
şeklindedir yani komut satırında sizin örneğinizi
 %sudo "/usr/local/bin/php -f /home/veli/public_html/kutu/index.php"
şeklinde yazmanız gerekir..
webden çalıştırmak içinde php içerisine system("sudo command");
şeklinde gömmeniz gerekecektir ..
system fonksyonunun kullanımı hakkında detaylı bilgiyi
http://tr2.php.net/manual/en/function.system.php
adresinden bulabilirsiniz..

sevgiler,
Rüştü