[Linux-programlama] Re: Delphi for PHP eleştiri

From: M.Atif CEYLAN (atifceylan@gmail.com)
Date: Fri 03 Aug 2007 - 09:49:59 EEST

ahmet dizioglu yazmış:
> Aşağı yukarı 25 yıldır hem Linux ortamımda hemde Microsoft ortamında
> profosyonel olarak yazılım geliştiriyorum. Projelerden kafamı kaldırıp
> netleştirmeye vakit bulamasamda kafamda kodlama yapmanın sanki kutsal
> bir yanı olduğu hissi var. İnsan programcı olmak üzere evrimleşmiş
> gibi geliyor, canlılarda bulunan DNA'da bir program kodu ve
> bilgisayar yazılımı için yaptıklarımız bizi DNA'yı kodlamaya
> hazırlıyor. Program yazan insan sayesinde ileride tüm tabiyatı
> yönlendireceğimizi inanıyorum. Bu açıdan bakınca benim için Linux'un
> [...]
merhaba arkadaşlar
sayın Ahmet Bey'in şahsında teknik kitap yazarı arkadaşlara küçük bir
sitem mahiyetinde birşeyler yamak istiyorum.,
Ahmet Bey sanırım Visual C# .Net isimli bir kitap yazmışsınız en
azından googleda isminizi arattırıca çıkıyor :) . Benim çokça yakındığım
ve gereçekten üzüldüğüm bir konu var. Türkiye'de Linux veya genel
anlamda open source için yazılmış ciddi kitaplar malesef cok cok az.
Neden, neredeyse tüm yazarlarlarımız windows kitaplarına yöneliyorlar.
M.Ali Vardar abimizin kitapları var yıllar evvel edindiğim. onlarda
zaten cok eskide kaldılar malesef. Ne zaman kitapçılara uğrasam tek tek
kontrol ediyorum tüm teknik kitapları. malesef en az görebildiğim
linux kitapları. ve %90 ı da yıllar evvelinden edindiğim kitaplar. son
3 aydır hiçbir kitapevine uğramadım son durum nedir bilemiyorum ama ne
olursa olsun bu anlamda cok geride kaldığımızı düşünüyorum. Tabi linux -
open source deyince akla internet geliyor. zaten internet var dokumanlar
var neden kitapla uğraşalım ki? Benim gibi bir çok kitap aşığının,
kitabın kokusunu duymak ve elinin altında bir kaynağının ve dayanağının
olduğu bilincinin verdiği güven gibi takıntıları var. tüm internetteki
dokumanları bilgisayarıma indirsem yinede elimin altında 2 satır bilgi
olmasını tercih ederim.
yurt dışından kitap sipariş edeyim diyorum bazen ama cok acıdır ki yanı
başımda bir abimiz sadece 1 kitabı gümrükten geçirebilmek için 2 tam gün
harcamak zorunda kaldı. bende yurt dışından hiç alışveriş yapmamış biri
olarak bu olaydan sonra açıkçası cok tırstım. lanet olsun böyle
zihniyete diyorum. uzun lafın kısası bu işlerden anlıyan abilerimize,
arkadaşlarımıza sesleniyorum. Lütfen Linux ve Open Source için kitaplar
yazalım. Hatta bir site kurup finansmanını bağışlar aracılığı ile
yapabiliriz veya farklı çözüm yolları bulunarak finanse edilebilir ve bu
sayede piyasaya cok daha ucuza sunularbilir. bu bir öneri tabiki.. Benim
gibi cahil ve bilgisiz insanları bilgilendirmenin en iyi yolu kitaplar
diye düşnüyorum.

iyi çalışmalar...