[Linux-programlama] Re: Delphi for PHP ele?tiri

From: Mahir B. Aşut (mahir.asut@ttnet.net.tr)
Date: Fri 03 Aug 2007 - 09:39:16 EEST

Devrim bey selamlar,

bir proje için MySQL ve PostgreSQL arasında seçim yapmaya çalışıyorum. Bir süredir internet üzerinde çok sayıda kıyaslamayı, test raporlarını inceledim ve aşağıdaki çıkarımlarda birleştiklerini gördüm;

- MySQL, okuma ağırlıklı işlerde daha hızlıdır
- PostgreSQL veri tipleri vb. özellikler açısından daha zengindir
- PostgreSQL veri bütünlüğünü daha iyi sağlar
- MySQL için bulunabilecek destek ve kaynaklar PostgreSQL'den daha fazladır
- PostgreSQL geniş kapsamlı projeler için uygun değildir
- ...

Özellikle son "yargı"ya ne derece katılırsınız ? internet "web" tabanlı uygulamalarda MySQL ön plana çıkarılıyor. Daha çok kullanılan daha iyidir diye bir kural yok tabii ki ama sizce neden durum böyle ?

Teşekkürler,
Mahir

Devrim GÜNDÜZ yazmış:

Merhaba,