[Linux-programlama] Re: Delphi for PHP ele?tiri

From: ahmet dizioglu (adizioglu@gmail.com)
Date: Thu 02 Aug 2007 - 11:32:07 EEST

Aşağı yukarı 25 yıldır hem Linux ortamımda hemde Microsoft ortamında
profosyonel olarak yazılım geliştiriyorum. Projelerden kafamı kaldırıp
netleştirmeye vakit bulamasamda kafamda kodlama yapmanın sanki kutsal bir
yanı olduğu hissi var. İnsan programcı olmak üzere evrimleşmiş gibi
geliyor, canlılarda bulunan DNA'da bir program kodu ve bilgisayar yazılımı
için yaptıklarımız bizi DNA'yı kodlamaya hazırlıyor. Program yazan insan
sayesinde ileride tüm tabiyatı yönlendireceğimizi inanıyorum. Bu açıdan
bakınca benim için Linux'un yeri ayrıca önemli oluyor. Microsoft ortamında
bir api yada class çağırıyorsun, ama bu kapalı kutu, sadece paremetreleri
biliyorsun ve bir şeylerde geri dönüyor, elinde başka bir şey yok, orda ne
yaptığı konusu muğlak; halbuki Linux sürümlerinde koduna hemen
bakıyorsun, ve bu müthiş birşey, bu rahatlığın değeri parayla ölçülmez,
gerekirse bir sürüme sırf bu rahatlık için seve seve 7,000$ da verilir
70,000$ verilir kaldıki Linux ortamında para harcamıyorsun.

Saygılarımla
Ahmet Dizioğlu

On 7/4/07, Caglar Akyuz <caglar@bilkon-kontrol.com.tr> wrote:

> Sizin, benim ya da her hangi birisinin Linux'a(veya Linux üstünde
> çalışan bir ortama) bedava erişemiyor olması Linux'un bedava olmadığı
> anlamına gelmez. Linus Torvalds, "Yazılımda seks gibidir, *free* olduğu
> zaman daha güzeldir" derken "özgür" demek istemiştir herhalde :)
>
> Bu arada söylediğiniz çoğu şeye katılıyorum, elbetteki bu hizmetin de
> bir bedeli olacaktır. Linux kullanıcısı da bu karşılığı gün gelir ödemek
> zorunda kalır; geliştirici de bu işten para kazanmalı sonuçta. Ki zaten,
> Linux altında program yazan bir çok kişi bu işten para kazanıyor,
> [...]

Ahmet Dizioglu