[Linux-programlama] Re: Hangi programlama dilleri?

From: Necmettin Begiter (necmettin.begiter@gmail.com)
Date: Thu 02 Aug 2007 - 13:20:14 EEST

On 02 August 2007 Thursday 01:38:01 musTafa ARIK wrote:
> Merhaba eposta grubuna yeni katıldım. Aynı zamanda yeni bir Linux
> kullanıcısı sayılırım.
>
> Bilgisayar Sistemleri Öğretmenliği bölümünde öğrenciyim. "Linux'ta program
> geliştirme" ana konusu üzerine bir araştırma yapıyorum.
> Araştırmama yön vermesi açısından Linux işletim sistemi üzerinde program
> geliştirmek için ;
> Hangi diller vardır?
> Görsel olanlardan ve olmayanlardan hangileri şu anda en çok kullanıyor?
>
> gibi temel konularda bilgilerinizi paylaşırsanız çok sevinirim. Ayrıca konu
> [...]

Eğer Linux'ta programlama diyorsanız, bu işin kralı ve atası C/C++'dır. Ancak
programlaması daha kolay bir dil, sadece programcının mantık hataları
yüzünden sorun çıkaran bir dil diyorsanız Python, Lua ve Perl diyebiliriz.
Ayrıca Free Pascal ve Lazarus'u da unutmamak gerek. Son olarak, hiçbir zaman
yeterince popüler hale gelemeyen PHP-CLI var, ama ona bakmasanız da olur ;)