[Linux-programlama] Re: siparis listesi

From: Necmettin Begiter (necmettin.begiter@gmail.com)
Date: Thu 02 Aug 2007 - 13:08:58 EEST

On 02 August 2007 Thursday 10:30:18 huseyin mert wrote:
> iyi günler,
> sipariş listesinden gelen iki tane veri var urun_id ve urun_adet
> bunlar ürün katalog tablosundan geliyor.
> sipariş sonlandırma kısmında bu gelen verileri siparis_sepete eklemek
> istiyorum
> her bir urun_id ve urun_adet için
> $siparisler = mysql_query("INSERT INTO siparis (id, urun_id, siapris_id,
> adet) VALUES ('NULL', '$urun_id', '$siparis_id', '$urun_adet')");
> bu sorguyu yapturmak istiyorum. Yardımcı olabilir misiniz?
>
> aklıma gelen fakat yapamadığım:
>
> $urun_id =$_POST['urun_id'];
> [...]

Sipariş listesinden iki veri geliyor demişsiniz, ama sorgunuzda fazladan
değişkenler var, bunlar nereden geliyor ?

verdiğiniz sorguda siapris_id yazıyor, alanın adı bu mu ?

id alanı ana anahtarınız (primary key) mı? Eğer öyleyse büyük ihtimalle NOT
NULL AUTO_INCREMENT bayrakları açıktır, o durumda onu sorgudan çıkarın.

urun_adet bir katar mı, yoksa sayı mı? Sayıysa sorguya tırnak içinde vermeyin.

foreach() --> Bu ne? Gelen veriler dize (array) ise böyle yaparak ne elde
etmeyi umuyorsunuz? PHP'nin sitesinden foreach'in nasıl kullanıldığına bir
bakın isterseniz..

'NULL' --> Tırnak içinde yazarsanız değeri 'NULL' olan 4 karakter uzunluğunda
bir katar elde edersiniz..