[Linux-programlama] Re: Hangi programlama dilleri?

From: C. Ahmet MERCAN (ahmet.mercan@gmail.com)
Date: Thu 02 Aug 2007 - 13:45:41 EEST

Merhaba;

Kanaatimce arastirmanizi diller uzerine odaklamaniz, sizi sig bir sonuca
goturur. Diller isletim sisteminden bagimsizdir ve aslinda teorik
kavramlardir. Hemen her dil linuxta ve hatta windowsda kullanilabilir.
Onlari pratikde derleyiciler ve IDE'ler ile kullaniriz. Derleyiciler ve
IDE'ler uzerinden de o program su program gibi bence cok da anlamli
olmayan bir sonuca gidersiniz. Cunku bir dili (derleyi yada IDE'yi
degil) secmenizin sebebleri genelde isletim sisteminden bagimsizdir.

Linuxla (yada her hangi bir isletim sistemi ile) diger sistemler
arasinda programcilik acisindan temel farklar sistem kutuphaneleri
konusundadir. Windowsta win32 ve .net yerine linuxta bir kutuphaneler
grubu vardir ve tahmin edeceginiz gibi windows karsiliklari ile uyumlu
degildirler. Ozellikle GUI kutuphaneleri son derece farklidir. Hatta bu
uyumsuzluk MacOS icinde gecerlidir.

Bence arastirmaniz basta GUI kutuphaneleri ve diger sistem kutuphalerine
odaklanmadikca sig kalacaktir.

Saygılarımla İyi Günler...

Cem Ahmet MERCAN

musTafa ARIK yazmış: