Re: [Linux-programlama] Re: csharp exe sini framework olmadan calistirmak

From: Umut Demirhan (linuxlist@gmail.com)
Date: Tue 14 Jun 2005 - 02:39:43 EEST

Merhaba,
 Dogrusunu isterseniz cevaplarinizi okuduktan sonra ingilizcenizden cidden
suphe ettim. Ya da beni ciddiye almayarak sirf "okumus olmak icin"
okumussunuz ve sonra bir hirsla calakalem yazmissiniz...
 Uslubumu dalgaci bulmus olmaniza da uzuldum dogrusu. Verdigim linklere
yazdiginiz cevaplara tek tek cevap yazmak isterdim ama Turkce olarak
yazilmisini buldum...
 Enver Altin'in bir seminerine ait notlar [1] hem de ayni sirada
yazdiklariniza cevap veriyor. Umarim biraz daha "dikkatli" okursunuz.
 Ozet olarak:
 - C# bir standart olmus durumda. Ismine ister .NET ister MONO
diyebilirsiniz.
 - C# herhangi bir MS kutuphanesine ya da dosyasina ihtiyac duymadan
derlenip kullanilabiliyor.
 - Dilerseniz C# ile derlediginiz kodu .NET framework uzerinde
calistirabilirsiniz.
Tersi de gecerli. Tipki JAVA bytecode gibi dusunun. Windows ile Linux vs
platformlari arasinda tek ortak olan sey bytecode'lari anlayacak
framework'ler.
 - Ayrica ozgur yazilim olduktan sonra ister Microsoft, ister Novell, ister
baska bir firmadan ciksin farketmez. Lisansi [2] uygun olsun yeter...
Ve goreceksiniz, projedeki tum lisanslar ozgur (GPL, MIT-X11 vs...)
 - Son olarak, Microsoft su an itibariyle .NET standartlarini degistirse ve
destegini cekerse C#'in sonu gelmiyor. Mono projesi pek cok "production"
sistemde ve uygulamada kullanilmaya baslandi ve Microsoft standarti
kendine gizler ya da kapatirsa Mono projesi kaldigi yerden gelismeye
devam edecektir. Burada tek kayip artik .NET=MONO diyemeyecegiz.
Bu da bence kayip degil, .NET ile isi olanlar dusunsun.
 Sadede gelirsek, bu listede *BENCE* .NET/C# sorusu sorulabilir, ama
en azindan platform Linux olursa daha anlamli olur...
 Ve sizin de belirttiginiz gibi, madem .NET ile ilginiz, bilginiz yoktu
neden cevap verdiniz merak ettim.
 Saygilarimla...
 [1] http://seminer.linux.org.tr/seminer-notlari/mono/
 [2]
http://www.mono-project.com/FAQ:_Licensing#What_license_or_licenses_are_you_using_for_the_Mono_Project.3F
  Not: Baska e-mail atmayacagim bu konuda. Rahatsizlik verdigim icin
herkesten ozur dilerim.